اپل رسما سری آیفون مینی را بازنشسته کرد

به گزارش مجله جاودان، اپل یک سال بعد از توقف فراوری رسمی آیفون 12 مینی حالا آیفون 13 مینی را هم از خط فراوری خارج نموده تا سری مینی رسما بازنشسته گردد.

اپل رسما سری آیفون مینی را بازنشسته کرد

اپل بعد از عرضه آیفون SE 2 و استقبال کم نظیر کاربران از آن، به این نتیجه رسید که طرفدارانش شاید همچنان به گوشی های کوچک علاقه داشته باشند. در نتیجه تصمیم گرفت دو سال پیاپی یعنی 2020 و 2021، همزمان با پرچم داران سری آیفون 12 و 13 از دو مدل کوچک تر هم رونمایی کند. محصولاتی با نمایشگر 5.4 اینچی که برخلاف انتظارات اپل، هر سال کمترین فروش را به خود اختصاص می دادند. همین موضوع سبب شد اپل در سال 2022 و حالا هم 2023، از یک آیفون با نمایشگر 6.7 اینچی به جای مدل مینی رونمایی کند.

سال گذشته و همزمان با عرضه سری آیفون 14، اپل تصمیم گرفت فراوری آیفون 12 مینی را تقریبا 70٪ کاهش دهد که البته بعد از مدتی، دیگر رسما فراوری این گوشی متوقف شد تا فقط آیفون 13 مینی برای عاشقان گوشی های کوچک در دسترس قرار داشته باشد. حالا بعد از گذشت یک سال و با رونمایی از سری آیفون 15، این شرکت تصمیم گرفته فراوری آیفون 13 مینی را هم رسما متوقف کند تا بدین ترتیب عملا خانواده مینی از خطوط فراوری اپل خارج شده و بازنشسته شوند.

البته اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که همچنان به آیفون های کوچک علاقه مند هستند، شانس این را دارید که آیفون 13 و حتی 12 مینی را از فروشگاه های شخص ثالث مختلف در سراسر دنیا بخرید اما فروشگاه های رسمی اپل دیگر این گوشی ها را برای فروش موجود نمی نمایند.

البته گفته می گردد سال آینده قرار است از آیفون SE 4 با نمایشگر بزرگ تر و امکانات مجذوب کننده تر رونمایی گردد که در این صورت، باز هم کاربران و علاقه مندان به گوشی های کوچک می توانند گزینه مجذوب کنندهی برای خرید داشته باشند چون ظاهرا این گوشی قرار است امکانات مجذوب کنندهی از جمله حسگر تشخیص چهره، پردازنده قدرتمند، رم بیشتر، نمایشگر بدون حاشیه و از همه مهم تر، باتری بهتر داشته باشد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2310

به "اپل رسما سری آیفون مینی را بازنشسته کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل رسما سری آیفون مینی را بازنشسته کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید