آمادگی ساخت هتل و شهرک فناوری با مشارکت ایتالیا درقزوین وجود دارد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، انزو رئیسی مدیر دفتر سرمایه گذاری ایران و ایتالیا روز سه شنبه به همراه همایون درودیان عضو شرکت سرمایه گذاری ایران و ایتالیا با سفر به استان قزوین پس از ملاقات با فریدون همتی استاندار قزوین و حضور در اداره کل امور مالی و دارایی استان و مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در مورد پیشنهادهای ارائه شده برای مشارکت با مسئولان استان تبادل نظر کردند.

آمادگی ساخت هتل و شهرک فناوری با مشارکت ایتالیا درقزوین وجود دارد

با ما همراه باشید و با تور تابستان 99 ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در جلسه ای که عصر سه شنبه در اداره کل امور مالی و دارایی استان برگزار گردید نمایندگان بعضی واحدهای صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی استان، شهرداری، آب و فاضلاب شهری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، مشاور مالی استاندار درخصوص راههای توسعه مناسبات مالی مذاکره کردند.

ناصحی: ساخت شهرک تخصصی فنآوری با مشارکت ایتالیا

در این نشست عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در حال حاضر 14 شهرک صنعتی در استان داریم که در آنها 1300 واحد مستقر شده که نیمی از آنها به فراوری رسیده است و مابقی می تواند توسط سرمایه گذاران خارجی فعال گردد.

وی اضافه نمود: با داشتن بزرگترین شهرک صنعتی در استان زیرساختهای خوبی برای توسعه صنعت در قزوین فراهم شده که در حال حاضر با حضور 28 شرکت خارجی رتبه چهارم در جذب سرمایه گذاری خارجی را در کشور کسب نموده ایم.

ناصحی توضیح داد: آماده احداث شهرک های صنعتی با یاری ایتالیا هستیم که این شهرک ها می تواند ویژه استقرار واحدهای فراوریی خارجی باشد.

وی اضافه نمود: در شرایط پسابرجام متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف به قزوین آمده اند و درخواست سرمایه گذاری داده اند اما در پی سفررئیس جمهور کشورمان به ایتالیا و تقویت مناسبات دو کشور آمادگی داریم تا تجار ایتالیا در استان در اولویت قرار گیرند.

ناصحی گفت: 400 هکتار زمین با معافیت هشت ساله آماده واگذاری برای ایجاد شهرک تخصصی به شرکت های خارجی است که برای سرمایه گذاری مشترک می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: پیشنهاد دوم ایجاد شهرک فنآوری است که مصوبه دولتی هم دارد و با حمایت دولت از صنایع کوچک این طرح نیز می تواند عملیاتی گردد.

وی افزود: یک محدوده 15 هکتاری در شهرک صنعتی کاسپین برای راه اندازی شهرک فنآوری با مشارکت خارجی ها آماده واگذاری است.

تکمیل هتل، مجموعه تفریحی زرشک و راه اندازی منوریل

در ادامه غلامرضا تبسمی مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهردار قزوین گفت: با داشتن اماکن تاریخی بسیار جذاب و متنوع مانند حمام، آب انبار، کاروانسرا، خانه های تاریخی و چشم اندازهای طبیعی می توانیم این فرصتها را به تجار ایتالیایی معرفی کنیم تا اگر مایل بودند کار مشترک را اجرا کنیم.

وی اضافه نمود: در بوستان 1800 هکتاری باراجین حدود 10 هکتار زمین به دهکده طبیعت اختصاص یافته که این مجموعه می تواند برای تکمیل شدن از سرمایه گذاری خارجی استفاده کند.

تبسمی گفت: تکمیل پروژه تفریحی زمستانی در زرشک و کامان، تکمیل هتل شهرداری که در چهار طبقه در زمینی به مساحت 5300 مترمربع نیمه تمام است می تواند برای هیئت تجاری ایتالیا جذاب باشد و در بوستان باراجین هم امکان ساخت هتل 4 یا 5 ستاره با مشارکت کشورهای خارجی وجود دارد.

نماینده شهرداری قزوین توضیح داد: در احداث منوریل هم ایتالیا می تواند مطالعه و آنالیز لازم را انجام دهد.

تکمیل تصفیه خانه با مشارکت خارجی ها

در ادامه زهرا دانشور از شرکت آبفای شهری قزوین نیز گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب در شریفیه، اسفرورین، شال، ضیاء آباد، اقبالیه و آبگرم، مدول دوم قزوین و تاکستان از طرح هایی است که می توانیم به سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد و آنها را واگذار کنیم.

جعفر اصغری نماینده شرکت آب منطقه ای قزوین هم با ارائه چند پیشنهاد اظهارداشت: برای انتقال آب از سد طالقان، طرح تامین آب شرب به شهرستان بویین زهرا از سد بالاخانلو می توانیم از مشارکت ایتالیا استفاده کنیم.

آرش ضیاءآبادی از میراث فرهنگی قزوین هم گفت: ساخت هتل و مراکز اقامتی در مینودر، کاروانسرای هجیب، محمدآباد، مناطق گردشگری نمونه در اوان و طارم نیازمند مشارکت خارجی است.

ساخت بندر خشک، مترو، قطعات خودرو

داود رحمانی نماینده راه و شهرسازی قزوین نیز اظهارداشت: احداث بندر خشک، منوریل، مترو هشتگرد به قزوین و تکمیل راه رحیم آباد به کلاچای از طرح های پیشنهادی برای سرمایه گذاران خارجی است.

همچنین محمد نقی مرادی از شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: سه هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی برای سرمایه گذاری آماده صدور مجوز است.

احمد معابی از فراوریکنندگان استان هم اظهارداشت: برای ساخت بلوک سیلندر خودرو و سرسلیندر با مشارکت فراوریکنندگان خارجی آماده همکاری هستیم.

یوسفی نماینده نیرو محرکه هم گفت: به عنوان بزرگترین فراوریکننده گیربکس خودرو در حال فراوری قطعات جدید و دراجرای طرح توسعه نیازمند سرمایه گذار خارجی هستیم.

وی یادآورشد: برای فراوری گیربکس DCT با همکاری مشترک شرکت فیات ایتالیا آماده همکاری هستیم.

انزو رئیسی مدیر دفتر سرمایه گذاری ایران و ایتالیا در این جلسه گفت: برای بازدید از اکو پارک قزوین و آنالیز مشارکت در تکمیل آن آماده ایم که پس از بازدید نظر خود را اعلام می کنیم.

وی گفت: برای ساخت هتل بین المللی در طبیعت زیبای دهکده شهرداری هم آماده همکاری هستیم و امیدواریم سرای تاریخی داخل شهر هم بتواند برای ما جذاب باشد تا برای سرمایه گذاری اندیشه کنیم.

انزو رئیسی توضیح داد: امیدواریم استاندار قزوین دعوت سفیر ایتالیا را اجابت و با سفر به ونیز برای توسعه گردشگری هم ظرفیت های کشور ما را آنالیز کند و به دستاوردهای مشترکی برسیم.

انزو رئیسی مدیر دفتر سرمایه گذاری ایران و ایتالیا به همراه همایون درودیان عضو شرکت سرمایه گذاری امروز از بوستان باراجین، دهکده طبیعت در قزوین و چند طرح عمرانی بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 861

به "آمادگی ساخت هتل و شهرک فناوری با مشارکت ایتالیا درقزوین وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ساخت هتل و شهرک فناوری با مشارکت ایتالیا درقزوین وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید