ابراز ناامیدی ایرلند از طرح تازه بوریس جانسون برای برگزیت

به گزارش مجله جاودان، وزیر خارجه ایرلند از طرح جدید لندن برای خروج از اتحادیه اروپا و حذف بند مربوط به ترتیبات پشتبان ابراز ناامیدی کرد.

ابراز ناامیدی ایرلند از طرح تازه بوریس جانسون برای برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، به دنبال طرح تازه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و حذف بند ترتیبات پشتیان مربوط به مرزبندی ایرلند با اتحادیه اروپا بعد از خروج لندن، وزیر خارجه این کشور از پیشنهاد جانسون ابراز ناامیدی کرد.

بخش ترتیبات پشتیبان که در توافق بین ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس و بروکسل برای اجرای برگزیت درج شده بود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می نماید. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت مجلس انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

سیمون کانوی وزیر خارجه ایرلند در تماس تلفنی با نخست وزیر انگلیس نگرانی خود را از عدم وجود جایگزینی برای بند ترتیبات پشتیان مربوط به برگزیت اظهار داشت و تاکید نمود که ایرلند از طرح لندن ناامید شده است.

جانسون طی یک نامه به دونالد توسک رئیس شورای اروپا پیشنهادات تازه خود را درباه برگزیت اعلام نموده است.

وزیر خارجه ایرلند در بیانیه ای بر احتیاج به اطمینان قانونی درباره مساله مرزهای ایرلند و انگلیس تاکید نمود.

جانسون اخیرا در گفت وگو با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته بود، تنها راه حلی که به ما اجازه پیشبرد توافق را می دهد، حذف ترتیبات پشتیبان است.

نخست وزیر انگلیس که بعد از ناکامی ترزا می در برگزیت به قدرت رسیده است تاکید نموده که 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

توافق قبلی لندن و با برکسل برای خروج، سه بار در مجلس بریتانیا رد شد و زمینه ساز کناره گیری می از قدرت بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 406

به "ابراز ناامیدی ایرلند از طرح تازه بوریس جانسون برای برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز ناامیدی ایرلند از طرح تازه بوریس جانسون برای برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید