اتحادیه اروپا: بورل در تهران با روحانی، لاریجانی و ظریف ملاقات می نماید

به گزارش مجله جاودان، اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه درباره سفر مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به تهران، از رایزنی او با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر خارجه ایران درباره برجام و تحولات منطقه خبر داده است.

اتحادیه اروپا: بورل در تهران با روحانی، لاریجانی و ظریف ملاقات می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور عید ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ساعاتی بعد از رسانه ای شدن سفر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، اتحادیه اروپا درباره این سفر دو روزه بیانیه صادر کرد.

دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه از سفر بورل به تهران در روز های سوم و چهارم فوریه (14 و 15 بهمن ماه) و ملاقات های او با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران اطلاع داد.

طبق اعلام این دفتر، سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و ملاقاتهایش با مقام های ایران، فرصتی برای رایزنی در مورد تحولات جاری فراهم خواهد نمود.

به گفته دفتر بورل، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به او برای انجام مذاکرات دیپلماتیک با شرکای منطقه ای، کاستن از تنش ها و کوشش برای حصول به راهکار های سیاسی ماموریت و اختیار مهمی داده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سفر (بورل به تهران) همچنین فرصتی برای تاکید بر تعهد قوی اتحادیه اروپا به حفظ برجام و صحبت درباره روابط دوجانبه و همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 678

به "اتحادیه اروپا: بورل در تهران با روحانی، لاریجانی و ظریف ملاقات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: بورل در تهران با روحانی، لاریجانی و ظریف ملاقات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید