اتمام عملیات مرمت نمای ساختمان بیمارستان امام رضا(ع)

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران: معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: عملیات حفاظت و مرمت نمای ساختمان قدیمی بیمارستان امام رضا (ع) انتها یافت.

اتمام عملیات مرمت نمای ساختمان بیمارستان امام رضا(ع)

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، حسین عباس زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اقدامات مرمتی و حفاظتی بر روی نمای ساختمان قدیمی بیمارستان امام رضا (ع) انتها یافت.

وی اضافه نمود: با توجه به اهمیت این بناها، در مرحله اول این اقدام، نمای ساختمان جراحی پس از اولویت بندی و برنامه ریزی در دستور کار این معاونت و مدیریت بیمارستان نهاده شد که با همکاری و کوشش مدیریت بیمارستان امام رضا(ع) و نظارت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی نمای این بنا از ابتدای سال 1391 با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال شروع و پس از انجام کلیه اقدامات اجرایی انتها یافت.

عباس زاده توضیح داد: این بیمارستان که در تاریخ هشتم مرداد ماه 1381 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، با توجه به انتساب آن به ثامن الحجج (ع) پیش از این از سوی کارگزاران آستانقدس رضوی، شاهرضانامگذاری شده بود.

وی اعلام کرد: به استناد مدارک و شواهد تاریخی و همچنین کتیبه سنگ مرمر ورودی بنا، کلنگ احداث این بیمارستان در سال 1317 شمسی در محلی به نام باغ مستوفی براساس طرح و نقشه ای که کریم طاهرزاده بهزاد ارائه نموده بود به زمین زده شد و ساخت و تکمیل آن تا سال 1313ش به انجامید که در همان سال همزمان با جشن هزاره فردوسی و انتها نخستین بنای آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی افتتاح شد.

عباس زاده گفت: ساختمان های قدیمی این بیمارستان شامل سردر ورودی، اتاق نگهبانی، ساختمان اداری، ساختمان ریاست، ساختمان آزمایشگاه و ساختمان سوانح و جراحی است که الگویی با تلفیق موزون از نمادهای هنری معماری اصیل ایرانی، اسلامی در پردازشی شکوه آمیز شکل گرفته است.

وی با قدردانی ازکوشش های مدیریت بیمارستان امام رضا(ع) اضافه نمود: با توجه به انتها مرمت حفاظتی نمای ساختمان جراحی ساختمان بیمارستان امام رضا طبق برنامه ریزی اجرا شده، مرحله دوم اقدامات اجرایی شامل حفاظت و مرمت در و پنجره های چوبی و نمایان سازی آجر فرش قدیمی ساختمان جراحی در دستور کار قرار می گیرد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 904

به "اتمام عملیات مرمت نمای ساختمان بیمارستان امام رضا(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات مرمت نمای ساختمان بیمارستان امام رضا(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید