اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش مجله جاودان، وزارت دادگستری آمریکا رئیس جمهور ونزوئلا را متهم به راهنمایی گروهی که به قاچاق مواد مخدر می پردازند، کرد.

اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که اتهاماتی را علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و تعدادی از سران ارشد دولت وی به دلیل قاچاق مواد مخدر مطرح نموده است.

بنا بر ادعای وزارت دادگستری آمریکا، مادورو راهنمایی گروه قاچاق کوکائین با نام کارتل خورشید را بر عهده داشته که سیاستمداران و نظامیان ارشد ونزوئلا نیز در آن حضور دارند.

همچنین وزارت خارجه آمریکا پاداشی 15 میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات درباره نیکلاس مادورو مطرح نموده است.

دولت آمریکا مدت هاست که با هدف سرنگون ساختن دولت مادورو تحریم هایی را علیه ونزوئلا وضع نموده است.

تحریم ها و فشارهای جدید آمریکا علیه ونزوئلا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در آمریکا لاتین صورت می گیرد.

طارق ویلیام ساب دادستان کل ونزوئلا چندی پیش در نشستی گفت که تحریم های یکجانبه آمریکا مانع خرید دارو تجهیزات پزشکی برای مواجهه با بیماری کرونا می گردد. (جزئیات بیشتر)

این مقام ونزوئلایی با توجه به همه گیر اعلام شدن این بیماری از سوی سازمان جهانی بهداشت و غیرقابل پذیرش بودن تداوم اقدامات تنبیهی علیه کشورش گفت: از نظر اخلاقی غیرقابل قبول است که چنین تحریم هایی علیه ونزوئلا حفظ گردد. کسانی که به طور جدی با دولت ونزوئلا مخالفت می نمایند باید گامی به جلو بردارند و خواستار متوقف کردن این اقدامات باشند. آیا آنها خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه کشور ما هستند، آیا آنها میتوانند تجارت ونزوئلا را بیشتر مسدود نمایند، آیا آن ها مأموران قتل عام مردم ما با ویروس کرونا هستند؟

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 936

به "اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهامات جدید وزارت دادگستری آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید