اجرای طرح پرواربندی دام، سرانه درآمد عشایر را دو برابر کرد، هر نفر از عشایر، گوشت مصرفی 16 نفر را تولید می کند

به گزارش مجله جاودان، مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: میانگین سرانه درآمد ماهیانه عشایر خراسان رضوی حدود دو برابر درآمد ماهانه عشایر کشور است.

اجرای طرح پرواربندی دام، سرانه درآمد عشایر را دو برابر کرد، هر نفر از عشایر، گوشت مصرفی 16 نفر را تولید می کند

به گزارش خبرنگار از ، محمد نبوی فرد مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران گفت: سرانه درآمد عشایر دو برابر شده که این ناشی از حمایت ها، پرداخت تسهیلات و اجرای طرح پرواربندی دام سبک در استان است.

او شرح داد: در سرانجام برنامه ششم توسعه درآمد ماهیانه عشایر در کشور باید به 22 میلیون ریال برسد و خراسان رضوی در نخستین سال های اجرای برنامه ششم پیروز به تحقق این مهم شده است و همین امر از مهاجرت و یک جانشینی عشایر استان جلوگیری کرده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت : طبق سرشماری سال 1387 بیش از هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با 35 هزار نفر جمعیت در قالب 35 طایفه در این استان فعالیت دارند که 51 صدم درصد جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

نبوی فرد افزود: طرح پرواربندی یا زنجیره تولید گوشت قرمز به خاطر مزایای فراوان، صرفه جویی در ابعاد مختلف، سودآوری و اثربخشی سرمایه گذاری در خراسان رضوی اجرا می شود.

او شرح داد: منظور از پرواربندی، چاق کردن گوسفند و کسب حداکثر اضافه وزن یا تولید لاشه برای تامین گوشت است که دربرگیرنده مزایای فراوان از جمله جلوگیری از کشتار دام قبل از وزن مطلوب و حفظ مراتع با جلوگیری از فشار چرای دام یا کاهش این فشار است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: سال 1397 با اجرای این طرح 426 هزار و 803 راس دام از این طریق با کنسانتره منحصر به فرد تولیدی در تنها کارگاه تولید خراسان رضوی تغذیه و پروار شدند.

نبوی فرد افزود: سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر استان تولید می شود؛ تولید سالانه گوشت قرمز توسط عشایر کشور 200 هزار تن است و طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران هر نفر از جمعیت عشایر، گوشت مصرفی 16 نفر را در ایران تولید می کند.

او ادامه داد: سال گذشته در مجموع 896 میلیارد و 709 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، مبارزه با خشکسالی، سامانه کارا و اعتبارات استانی تسهیلات به عشایر استان پرداخت شده است.

/م.ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 457

به "اجرای طرح پرواربندی دام، سرانه درآمد عشایر را دو برابر کرد، هر نفر از عشایر، گوشت مصرفی 16 نفر را تولید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح پرواربندی دام، سرانه درآمد عشایر را دو برابر کرد، هر نفر از عشایر، گوشت مصرفی 16 نفر را تولید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید