استقبال کویت از اظهارات مقامات ایرانی و سعودی درباره صلح در منطقه

به گزارش مجله جاودان، معاون وزیر خارجه کویت از اظهارات اخیر مقامات ایرانی و عربستان سعودی به خصوص ولی عهد این کشور درباره برقراری صلح در منطقه استقبال کرد.

استقبال کویت از اظهارات مقامات ایرانی و سعودی درباره صلح در منطقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت درباره اظهارات مقامات ایرانی و سعودی در خصوص برقراری صلح ابراز خوش بینی کرد.

الجارالله گفت که به اظهارات اخیر مقامات ایران و عربستان درباره برقراری صلح در منطقه به ویژه سخنان محمد بن سلمان ولی عهد سعودی درباره پیدا کردن راهکار مسالمت آمیز در منطقه خوش بین است.

بن سلمان دو روز پیش در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا گفت که راهکار سیاسی را به راهکار نظامی ترجیح می دهد چرا که وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می کشاند.(جزئیات بیشتر)

به نوشته روزنامه کویتیالقبس، الجارالله درباره مشارکت کویت در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا نیز گفت که کویت در حال بررسی جزئیات آن است و هنوز موضع رسمی خود را اعلام نکرده است.

این مقام کویتی درباره میزبانی گفت وگوهای یمنی نیز گفت: ما آماده میزبانی هر گونه گفت وگویی برای دستیابی به توافق درباره یمن در حال حاضر یا آینده هستیم.

الجارالله در خصوص ترسیم مرزهای دریایی بین کویت و عراق نیز گفت که ما از برادرانمان در عراق خواستیم که تکلیف منطقه واقع در آن سوی نقطه 162 مرز دریایی را تعیین کنند اما متأسفانه هنوز پاسخی دریافت نکردیم و با این حال امیدواریم یک روز با برادران عراقی در این باره نشستی برگزار کنیم.

الجارالله همچنین گفت که روز سه شنبه (دیروز) وزارت خارجه کویت سفیر قبرس را احضار و مراتب اعتراض کویت به محاکمه 9 تبعه این کشور به دلیل مشاجره با یک گروه انگلیسی تبار را اعلام کرده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 445

به "استقبال کویت از اظهارات مقامات ایرانی و سعودی درباره صلح در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال کویت از اظهارات مقامات ایرانی و سعودی درباره صلح در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید