اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است

به گزارش مجله جاودان، تهران (پانا) - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تهیه طرح توجیهی برای بحث آب در خراسان جنوبی، می گوید اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است.

اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، علما اکبری در نشست هم اندیشی تشکل ها، فعالان و نخبگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: متوسط توسعه سیستم های نوین آبیاری در برنامه پنجم سالانه 600 هکتار بوده که اکنون به بیش از هفت هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی تاب آوری در بخش منابع آبی ندارد؛ لذا با این شرایط باید کشت محصولات کم آب بر و کشت نشائی مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در امسال پروژه سیستم های نوین آبیاری در 10 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی در دست اجرا است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: سال گذشته 37 میلیارد تومان اعتبار در بخش قنوات و 64 میلیارد تومان در بخش سیستم نوین آبیاری در خراسان جنوبی هزینه شده است .

اکبری ادامه داد: در خراسان جنوبی هر چه در بخش توسعه سیستم های تحت فشار و نوین آبیاری کار انجام گردد، منابع اعتباری آن را تامین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است، به طوری که اعتبارات احیای قنوات طی سال گذشته در کشور 120 میلیارد تومان بوده است، توضیح داد: فراوری بخش کشاورزی خراسان جنوبی به منابع قنات، چشمه، چاه ها و مقداری آب سطحی گره خورده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای اجرای طرح توجیهی آب کشاورزی باید با یاری نمایندگان از صندوق توسعه ملی اعتبار دریافت گردد، یادآور شد: آب را باید به موقع در زمان و مکان خودش به درستی استفاده کنیم تا سطح بهره وری در استان افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1198

به "اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید