افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به 210 نفر اطلاع داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 5 هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدانپناه اضافه کرد: هم اکنون 345 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 135 بیمار کرونایی قطعی بوده و 17 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی توضیح داد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 779 نفر بهبود یافته گزارش شده است(84 درصد بهبود یافته کامل).

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: امروز 236 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که 45 درصد موارد مثبت بودند و بترتیب در شهرستان های گچساران (32 درصد)، کهگیلویه (30 درصد)، بویراحمد(20 درصد) و باشت (8 درصد)می باشد و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستان های استان هستند.

یزدانپناه با اشاره به عادی شدن رفتارها و کاهش رعایت شیوه های بهداشتی در بین مردم، تاکید نمود: رفتارهای پرخطر مردم در جابجایی جمعیت، تجمعات و مراسمات بدون موازین بهداشتی از عوامل بحران زا در استان است.

وی ادامه داد: ضروری است افرادی که نشانه های بالینی کرونا را دارند، تماس با بیمار کرونایی داشته اند و افرادی که مشکوک به کرونا می باشند به مراکز 16 ساعته در شهرستان ها و یا بیمارستان های معین کرونایی مراجعه کنند و در صورت لزوم با تایید پزشک تست کرونا را انجام دهند و تا معین شدن نتیجه تست در قرنطینه بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد: چنانچه تست مثبت شد و یا پزشک از شرایط بالینی بیمار تشخیص کرونا راداد باید تا 14 روز در قرنطینه بمانند و مواظب خانواده خود باشند که مبتلا به کرونا نشوند و همچنین ضروری است روزانه با بهورز و مراقب بهداشتی خود در ارتباط باشند و شرایط خود را گزارش دهند.

یزدانپناه توضیح داد: چنانچه در زمان قرنطینه دچار تنگی نفس، تب و سایر نشانه های بالینی که دلالت بر پیشرفت بیماری دارد باید به بیمارستان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: ضروری است که همه مردم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را بکنند، در همه مکان ها حتی در خانه ماسک استفاده کنند، رعایت فاصله فیزیکی را بکنند، در هیچ تجمعی شرکت نکنند، بجز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند، رعایت کامل بهداشت فردی را بکنند، رفت و آمد به مراکز پرخطر نداشته باشند و از مراجعه به بیمارستان ها بجز در موارد ضروری خودداری کنند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد: با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی می توان از مبتلا شدن خود، خانواده و بقیه مردم به کرونا جلوگیری کرد و خطر مرگ و میر و عوارض ناشی از کرونا را به حداقل رساند و فشار های مضاعف را از دوش نیروهای بهداشتی درمانی کم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1307

به "افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید