افزایش 50 درصدی حق مسکن کارگران در دولت تصویب شد

به گزارش مجله جاودان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیات وزیران اطلاع داد.

افزایش 50 درصدی حق مسکن کارگران در دولت تصویب شد

محمد شریعتمداری، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: امروز پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران به تصویب هیات وزیران رسید.

دستمزد کارگران در جلسه 23 اسفندماه نشست شورای عالی کار با توافق سه جانبه شرکای اجتماعی معین شد و دستمزد حداقلی کارگران با 39 درصد افزایش از یک میلیون و 910 هزار تومان به دو میلیون و 655 هزار تومان افزایش یافت.

همچنین در این جلسه، با مصوبه شورای عالی کار، در کنار افزایش مبلغ بن کارگری، حق مسکن کارگران نیز با 50 درصد افزایش به 450 هزار تومان رسید که پرداخت آن از ابتدای سال 1400 الزامی است؛ اما طبق قانون، اجرای این مصوبه برای افزایش یاری هزینه مسکن باید به تائید هیات وزیران می رسید و بر این اساس، پیشنهاد افزایش 50 درصدی آن از سوی شورای عالی کار برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد که تائید آن تا امروز به طول انجامیده بود.

اکنون با تصویب نهایی مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش 50 درصدی یاری هزینه مسکن، کارفرمایان باید از اردیبهشت ماه به بعد، این مبلغ را به کارگران مشمول آن پرداخت نمایند و بستانکاری کارگران بابت اعمال نشدن این افزایش در حقوق فروردین ماه را نیز بپردازند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از پیغام توییتری خود نوشت: مشکل چند ده هزار بانوی بیمه شده تأمین اجتماعی در زمینه افزایش مدت زمان دریافت هزینه بارداری از 6 ماه به 9 ماه و تأمین منابع آن به تصویب دولت رسید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1660

به "افزایش 50 درصدی حق مسکن کارگران در دولت تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی حق مسکن کارگران در دولت تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید