افغانستان، آخرین جزئیات از شکایات انتخاباتی؛ در 11 ولایت شکایتی ثبت نشده است

به گزارش مجله جاودان، کمیسیون انتخابات افغانستان از امروز فرایند آنالیز 16 هزار و 500 شکایت انتخاباتی را شروع می نماید و در صورت ابطال 11 هزار رأی از اشرف غنی، انتخابات به دور دوم خواهد رفت.

افغانستان، آخرین جزئیات از شکایات انتخاباتی؛ در 11 ولایت شکایتی ثبت نشده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان از امروز (شنبه دی ماه) فرایند رسیدگی به 16 هزار و 500 شکایت درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور را شروع کرد.

قطب الدین رویدار عضو کمیسیون رسیدگی به شکایات گفت: تمام شکایت های به ثبت رسیده مربوط به 23 ولایت است و در 11 ولایت دیگر افغانستان هیچ شکایتی به ثبت نرسیده است.

تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله و دومین نامزد پیشتاز حدود 8 هزار مورد شکایت را به ثبت رسانده که بیشترین شمار در مقایسه با دیگر تیم های انتخاباتی است.

براساس نتایج ابتدایی اعلام شده از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی 50.64 درصد مجموع آرا و عبدالله نیز 39.52 درصد آرا در کسب کردند.

اسدالله سعادتی معاون دوم تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که این تیم پس از تفکیک آرای سالم و ناسالم پیروز انتخابات خواهد بود اما در صورت تشخیص قانون از رفتن انتخابات به دور دوم هراسی ندارد.

چند روز پیش دین محمد عظیمی معاون رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفته بود که با توجه به شمار بالای شکایات و اعتراض هایی که نیازمند آنالیز کامل است، احتمال رفتن انتخابات به دور دوم وجود دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 692

به "افغانستان، آخرین جزئیات از شکایات انتخاباتی؛ در 11 ولایت شکایتی ثبت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، آخرین جزئیات از شکایات انتخاباتی؛ در 11 ولایت شکایتی ثبت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید