انتقاد از سیاست های چهل تکه در آمریکا برای مواجهه با کرونا

به گزارش مجله جاودان، فرمانداران ایالت های آمریکا و یک متخصص ارشد بیماری های عفونی در این کشور از سیاست های ناهماهنگ و چندپاره این کشور برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده اند.

انتقاد از سیاست های چهل تکه در آمریکا برای مواجهه با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیاست های ناهماهنگ و چندپاره دولت فدرال و ایالت های آمریکا در بحبوحه شیوع بیماری کووید-19 در این کشور مورد انتقاد متخصصان واقع شده است.

آنتونی فوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان گفت هنوز درک نمی کند چرا در همه ایالت های آمریکا دستور ماندن در منزل صادر نشده است.

فوچی در گفت وگو با این شبکه خبری گفت: نمی دانم چرا این اتفاق نمی افتد.

بیش از 30 ایالت و ناحیه کلمبیا (واشنگتن دی.سی) به شهروندانشان دستور داده اند در منزل بمانند. فوچی گفت ایالت هایی که این دستور را صادر نکرده اند باید در تصمیم خودشان تجدید نظر کنند.

فوچی گفت: می دانید، اختلاف های بین دولت فدرال و ایالت ها بر سر اینکه هر کدام چه کاری می خواهند انجام دهند چیزی است که نمی خواهم وارد آن شوم. اما اگر نگاهی به آنچه در این کشور اتفاق می افتد بیندازید من درک نمی کنم چرا ما این کار را انجام نمی دهیم.

سخنان فوچی با سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تعارض است. او بارها گفته فکر می کند صدور دستور قرنطینه سراسری را لازم نمی داند.

سی ان ان نوشته شمار بسیار زیادی از فرمانداران ایالت ها خواستار آن شده اند که ایالت ها موضع متحدی اتخاذ کرده و به منظور جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کووید-19 دستور منع خروج از منزل برای ساکنان صادر کنند.

گاوین نیوسوم، فرماندار کالیفرنیا در پاسخ به سوال مجری سی ان ان مبنی بر اینکه چرا برخی ایالت ها چنین دستوری صادر نکرده اند گفت: پیام ما این است، منتظر چه هستید؟ چه شواهد بیشتری می خواهید؟ اگر فکر می کنید این بیماری کاری به شما ندارد، این همه شواهد برای اثبات در سراسر این کشور و حتی در سراسر جهان وجود دارد.

فرماندار ایالت میشیگان هم اظهارات مشابهی مطرح نمود و گفت ایالات متحده باید به جای داشتن سیاست های چهل تکه باید یک راهبرد ملی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 954

به "انتقاد از سیاست های چهل تکه در آمریکا برای مواجهه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از سیاست های چهل تکه در آمریکا برای مواجهه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید