بولتون: توقیف آدریان دریا موضوع جدی است

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی توئیتری مدعی شد تحریم های آمریکا و به همان نسبت توقیف یک کشتیِ درگیر در فعالیت های غیرقانونی، موضوع جدی است.

بولتون: توقیف آدریان دریا موضوع جدی است

وی در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود: بگذارید این درسی برای همه آنهایی باشد که راغب به حمایت از انتقال نفت ایران به مقصد رژیم سوریه هستند.

گفتنی است دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بامداد امروز شنبه ابرنفتکش ایرانی آدریان دریا 1 را که حامل 2.1 میلیون بشکه نفت خام است؛ تحت تحریم قرار داد و این نفتکش را دارایی مسدود شده گفت.

این در حالی است که ساعاتی قبل، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در پیامی توئیتری مدعی شد: اطلاعات موثقی داریم که آدریان دریا راهی بندر طرطوس سوریه است.

وی در ادامه مدعی شد: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به انگلیس تضمین داده بود که گریس 1/ آدریان دریا 1 به سوریه نخواهد رفت. امیدوارم جهت خود را عوض کند. اعتماد به ظریف، اشتباه بزرگی بود.

گفتنی است ایران علیرغم ادعاهای پمپئو، تاکید می کند هنگام رفع توقیف کشتی از سوی جبل الطارق، هیچ گونه تعهدی درباره مقصد آن نداده است.

این ادعای وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که روز گذشته، مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای، مقصد ابرنفتکش ایرانی را لبنان اعلام کرده بود.

اکنون آمریکایی ها مدعی هستند این نفتکش، بعد از چندین بار تغییر جهت، به سمت بندر اسکندرون ترکیه رفته که از سمت شمال، در 200 کیلومتری پالایشگاه بانیاس سوریه قرار گرفته است.

آمریکایی ها مدعی هستند که قرار است در سواحل لبنان، محموله نفتکش از راه انتقال کشتی به کشتی به سوریه تحویل داده شود.

بر مبنای همین ادعاهای واهی، آدریان دریا که پیشتر گریس 1 نامیده می شد، از سوی دولت محلی جبل الطارق و با همکاری تفنگدارن دریایی انگلیس، به مدت 45 روز توقیف بود.

این درحالی است که آمریکا می کوشد با تکرار این ادعاها، نفتکش را مجدداً به نفع خود توقیف کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 314

به "بولتون: توقیف آدریان دریا موضوع جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: توقیف آدریان دریا موضوع جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید