تأکید بر اهمیت تعامل اتاق های سراسر کشور با کمیته ICC

به گزارش مجله جاودان، اولین جلسه نمایندگان رابط اتاق های سراسر کشور با کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) با حضور دبیرکل ICC به صورت مجازی برگزار شد. هدف از این جلسه آشنایی، افزایش تعاملات و برنامه ریزی های لازم بین نمایندگان رابط اتاق های سراسر کشور با کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی ICC و ارتقای سطح فعالیت های داخلی و بین المللی بود.

تأکید بر اهمیت تعامل اتاق های سراسر کشور با کمیته ICC

محمد خزاعی، دبیرکل ICC ضمن اشاره به مسئولیت ها و اهداف ICC بر اهمیت ارتباط و تعامل گسترده بین کمیته ایرانی و اتاق های سراسر کشور تأکید کرد. وی ضمن اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای توانمندسازی افراد در حوزه روابط بین الملل و گسترش تعاملات بین اتاق های سراسر کشور و کمیته های ملی سایر کشورها، شرح داد: همکاری رابطان اتاق های استانی با کمیته ICC را در قالب در نظر گرفته ایم؛ ارسال اطلاعات و آخرین مسائل مطرح شده توسط ICC در حوزه های مختلف، حضور این افراد در دوره ها و سمینارهایی که توسط کمیته ایرانی ICC برگزار می شود و مشارکت آنها در کنفرانس های بین المللی موردنظر.

وی با اشاره به یکی از نقش های ICC که قانون گذاری و وضع مقررات است، یادآور شد: ICC در مواقعی که در فرایند قانون گذاری و وضع مقررات اثرگذار است تلاش می کند نظرات کشورهای عضو را دریافت کند. از این رو کمیته ایرانی ICC سعی خواهد کرد با دریافت نظرات مشورتی اتاق ها و کمیسیون های ذی ربط اثر مثبتی در فرایند قانون گذاری داشته باشد.

دبیرکل کمیته ایرانی ICC به لزوم ارتباط شبکه های تجاری بین المللی توسط هر استان به ویژه با کشورهای همسایه اشاره و تأکید کرد: بدون شک همکاری اتاق های سراسر کشور، زمینه استفاده بیشتر از خدمات ICC را فراهم می کند. امیدواریم این همکاری ها بتواند در توسعه تجارت و افزایش صادرات کشور مؤثر باشد.

محمد خزاعی با اعلام این مطلب که چارچوبی در راستای انسجام بخشی به روابط اتاق های سراسر کشور با ICC تهیه شده است، گفت: پس از دریافت نظرات همکاران رابط در مورد این چارچوب، مکانیسمی ترتیب داده خواهد شد تا از طریق آن به بررسی و ارزیابی عملکرد همکاران رابط بپردازیم. بدین ترتیب حوزه نیازها و تعاملات اتاق ها مشخص می شود، اتاق های فعال تر در این حوزه شناسایی می شوند و می توانند با توجه به توانمندی های خود در جلسات بین المللی حضور پیدا کرده و در توسعه فعالیت های تجاری و صادراتی نقش آفرینی کنند.

در این جلسه تعدادی از کنندگان اتاق های استانی پیشنهادها، نظرات و سئوال هایی را مطرح کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1072

به "تأکید بر اهمیت تعامل اتاق های سراسر کشور با کمیته ICC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر اهمیت تعامل اتاق های سراسر کشور با کمیته ICC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید