تاکید مجدد نوری المالکی بر خروج نظامیان خارجی از عراق

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از موازین نیوز، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که با نظارت هر طرفی بر انتخابات مخالف است.

تاکید مجدد نوری المالکی بر خروج نظامیان خارجی از عراق

دفتر اطلاع رسانی رئیس ائتلاف دولت قانون در بیانیه ای اعلام نمود: نوری المالکی امروز (چهارشنبه) در دفتر خود میزبان استفان هیکی سفیر انگلیس در بغداد بود.

بر اساس این بیانیه در دیدار مذکور دو طرف راه های تقویت روابط دوجانبه میان عراق و انگلیس و تازه ترین تحولات مربوط به اوضاع سیاسی در سطح منطقه و جهانی و همچنین آمادگی های جاری برای برگزاری انتخابات زودهنگام را بررسی کردند.

المالکی تاکید کرد: عراق از طریق برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه ای که از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است و تحت نظارت سازمان ملل متحد خواهد بود، برای غلبه بر چالش های کنونی مصمم است و نظارت بر انتخابات از سوی هر طرفی را قاطعانه رد می کند، زیرا به حاکمیت و استقلال کشور صدمه می زند.

رئیس ائتلاف دولت قانون گفت: برگزاری انتخابات در تاریخ برنامه ریزی شده زمینه ساز تشکیل یک دولت و مجلس هماهنگ برای عمل به مسئولیت در پاسخگویی به خواسته های عراقی ها خواهد بود و اوضاع داخلی عراق بدون حضور یک دولت قدرتمند که می تواند وفاق سیاسی را محقق کند به ثبات نمی رسد تا بتواند اقتدار کشور را بازگرداند، قانون را اعمال کند و اختلال های موجود در مدیریت کشور را حل نماید.

وی مجدداً بر خروج نیروهای خارجی از این کشور و اجرای مصوبه مجلس در زمینه خروج این نیروها و عدم نیاز به آنها تاکید کرد و گفت که فقط مستشاران بمانند.

المالکی گفت: تحولات جاری در منطقه و روی کار آمدن دولت آمریکا به ریاست جو بایدن می تواند به بحران سرانجام دهد و از سطح تنش میان آمریکا و ایران کم کند و امیدواریم که این امر تأثیر مثبت بر عراق داشته باشد.

استفان هیکی سفیر انگلیس در بغداد هم بر حمایت لندن از فرایند سیاسی عراق و ضرورت وحدت دیدگاه و گفتگو میان گروههای سیاسی برای مقابله با چالشها و فراهم شدن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات در موعد اعلام شده در 2021 / 10 / 10 تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1468

به "تاکید مجدد نوری المالکی بر خروج نظامیان خارجی از عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مجدد نوری المالکی بر خروج نظامیان خارجی از عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید