ترویج مالکیت فکری رشد کرد؛ آموزش بیش از 1500 نفر در یک سال

به گزارش مجله جاودان، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام های محکمی را برای فعالیت های آموزشی و ترویجی در حوزه مالکیت فکری علاقمندان به این حوزه در سراسر کشور برداشته است. به همین دلیل نیز سال گذشته در 16 شهر دوره های آموزشی برگزار گردید و برای امسال نیز ادامه دارد.

ترویج مالکیت فکری رشد کرد؛ آموزش بیش از 1500 نفر در یک سال

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیدایش انسان و مالکیت فکری با هم گره خورده اند. فکر و اندیشه از انسان جدا نیست. دستاوردهای ذهنی از همان نخستین اختراع بشر تا اکنون در راستای برطرف احتیاجهای او بودند. جرقه ها و ایده های ذهنی نوآورانه که امروز در راستا توسعه نقش بازی می نمایند.

اما در راستا پیشرفت، توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان توجه کافی به زیرساخت های مالکیت فکری یکی از احتیاجها است. برای قدم گذاشتن در این راستا نیز نخستین اقدام مطلع بخشی محققان و پژوهشگران است تا از ضرورت حفاظت از دارایی های فکری و مزیت های آن بدانند.

پس توجه به فعالیت های آموزشی و ترویجی در این زمینه می تواند راهگشا باشد. اقدامی که کانون پتنت معاونت علمی در کنار حمایت از ثبت اختراع بین المللی به آن اهتمام دارد.

سال گذشته کانون با قدرتی بیشتر از گذشته این فعالیت ها را دنبال کرد و در 16 شهر گوناگون دوره های آموزشی متنوعی برگزار گردید. بیش از یکهزار و 500 نفر در این دوره ها آموزش دیدند. این دوره ها آموزش برای موسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها و شرکت های صنعتی را شامل می گردد.

البته علاوه بر دوره های آموزش حضوری توسعه فعالیت های آنلاین و برگزاری دوره های خاص نیز در کانون هدفمند دنبال می گردد.

برگزاری منظم کارگاه های آموزشی در فصول مختلف سال مطابق با تقویم آموزشی یکی از برنامه های کانون است که در سال گذشته در قالب دوره های آموزشی و ترویجی 13 دوره برگزار گردید.

البته در این راستا کانون اقدامات جدیدی نیز در نظر گرفته است که برگزاری دوره هایی با مضامین تازه و با توجه به احتیاج مخاطب را شامل می گردد. برگزاری 3 دوره با عنوان علامت تجاری به همین دلیل بود.

اما در سال جدید نیز برنامه های آموزشی در این راستا با قدرت بیشتر دنبال می گردد و در سه ماه نخست امسال 9 رویداد در برنامه های آموزشی گنجانده شده است. البته فعالیت های آموزشی حوزه دانش آموزی نیز در امسال شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1040

به "ترویج مالکیت فکری رشد کرد؛ آموزش بیش از 1500 نفر در یک سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج مالکیت فکری رشد کرد؛ آموزش بیش از 1500 نفر در یک سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید