تفاهم نامه شرکت گسترش الکترونیک مبین و شهرداری شیراز منعقد شد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شهرداری شیراز بین حسین بذرافشان، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و حیدر اسکندر پور، شهردار شیراز به امضا رسید.

تفاهم نامه شرکت گسترش الکترونیک مبین و شهرداری شیراز منعقد شد

در مراسم امضای این تفاهم نامه، بذرافشان با بیان اینکه شروع همکاری بین مبین ایران و شهرداری شیراز را به فال نیک می گیریم، گفت: وظیفه خود می دانیم که نقش جدی ای را در زمینه زیرساخت های کشور داشته باشیم، هر چند که در 10 سال اخیر اقدامات مؤثری انجام گردیده و باید اقدامات مختلفی برای ایجاد و استقرار بستر تکنولوژی های آینده صورت گیرد.

وی توضیح داد: تکنولوژی های مختلفی که می تواند آینده جهان را بسازد، باید در اختیار مجموع حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا سایر شرکت های کوچک و بزرگ بخش خصوصی فعالیت های خود را گسترش دهند.

بذرافشان اظهار کرد: اینترنت اشیاء و شهر هوشمند یکی از مواردی است که باید زیرساخت های آن مهیا شود تا بتوانیم بازار خوبی برای شرکت خصوصی ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران گفت: شهر شیراز به دلیل اهمیت بالای خود در کشور و زیرساخت های آن و تیم خوب مدیریتی که دارد، در زمره اولین شهرهایی است که شرکت مبین ایران برای اجرای برخی اقدامات در نظر گرفته که البته این تفاهم نامه به نگاه درست و آینده نگری مدیریت فعلی شهر شیراز بازمی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدوارم شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران بتواند شریک و همکار خوبی برای شهرداری شیراز باشد تا بتوانیم آرمان و هدف هوشمند سازی شهر شیراز را با یاری یکدیگر اجرایی کنیم.

بذرافشان بابیان اینکه امضای تفاهم نامه همکاری با شهرداری شیراز گام اول و شروع اهداف بزرگ تری محسوب می شود، گفت: قطعاً با یاری یکدیگر می توانیم کارهای بزرگی را پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران اضافه نمود: شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران می کوشد با ایجاد زیرساخت های یکپارچه ارتباطی، توسعه و کاربردهای متناسب با شهر هوشمند گامی مؤثر در توسعه و رشد کشور در جهت تحقق اهداف و آرمان های جمهوری اسلامی ایران بردارد.

وی اضافه نمود: مگاپروژه شهر هوشمند شیراز با هدف ایجاد اولین و بزرگ ترین شهر دیجیتال در کشور متناسب با زندگی دیجیتال و ارائه خدمات مرتبط برای شهروندان، سازمان های دولتی و خصوصی در این شهر اجرا خواهد شد.

بذرافشان گفت: در این مگاپروژه از محل ارائه خدمات مبتنی بر نیازمندی های اساسی شهروندان و از طریق کانال ها و بسترهای متنوع دیجیتالی در قالب یک پلتفرم جامع سعی در افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

در ادامه این مراسم، حیدر اسکندر پور، شهردار شیراز گفت: در طول یک دهه اخیر، شهرداری های کلان شهرها به دنبال هوشمندسازی بوده و هستند اما چون تجربه و شناخت لازم را نداشته و باوجود ایجاد برخی زیرساخت ها و سرمایه گذاری ها، توفیق آن چنانی در این زمینه حاصل نگردیده است.

وی اضافه نمود: با آنکه شهرداری تهران با ساختار عریض و طویل و کلان خود اقداماتی در این راستا داشته اما خروجی مناسبی در این خصوص حاصل نگردیده است.

اسکندرپور گفت: باآنکه همه فعالیت های شهری در اختیار شهرداری نیست ولی باید سایر نهادها و دولت در زمینه نظام هوشمندسازی اقداماتی را انجام دهند.

شهردار شیراز اظهار داشت: در شهرداری این شهر، علاقه مندی خاصی نسبت به هوشمندسازی شیراز وجود دارد اما پراکنده کاری و اجرای برخی کارها به صورت مستقل و به دور از نگاه های کلان منجر به آن گردیده که خروجی نهایی، مطلوبیت لازم را نداشته باشد.

وی در شرح بیشتر این موضوع گفت: ستاد هوشمندسازی شهر شیراز از چند ماه قبل فعالیت خود را شروع نموده است و در این زمینه از یاری های اعضای هیأت علمی و برخی کارشناسان شهرداری استفاده گردیده و دبیرخانه مرکزی آن تشکیل گردیده تا مانع از پراکنده کاری در این خصوص شویم.

وی توضیح داد: سازمان فاوا و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز به صورت جزیره ای اقدامات هوشمندسازی این شهر را پیگیری نموده و با آنکه پلن خاصی برای آن وجود داشت اما خروجی مطلوب نبود.

اسکندرپور گفت: روز گذشته با سفیر ایران در دوبلین مذاکره ای داشتم که قرار شد با همکاری شهرداری دوبلین فعالیت هایی در زمینه هوشمندسازی شیراز انجام شود ضمن اینکه مذاکراتی نیز با کره جنوبی برای هوشمندسازی شیراز شروع نموده ایم.

وی تأکید کرد: نقشه راه تعیینی برای اجرای تفاهم نامه منعقدگردیده امروز وجود داشته باشد، ضمن اینکه خروجی نهایی این کار نیز باید کاملا تعیین باشد و مردم آن را به صورت ملموس درک نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 30

به "تفاهم نامه شرکت گسترش الکترونیک مبین و شهرداری شیراز منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه شرکت گسترش الکترونیک مبین و شهرداری شیراز منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید