فراوری سالانه 80 میلیون دز از واکسن چینی در مصر

به گزارش مجله جاودان، مصر به تازگی اعلام نمود که قرار است سالانه 80 میلیون دز از واکسن کووید 19 را چین فراوری کند.

فراوری سالانه 80 میلیون دز از واکسن چینی در مصر

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، مصر به تازگی بیان کرد که قرار است سالانه 80 میلیون دز از واکسن کووید 19 را چین فراوری کند.

هلا زاید، وزیر بهداشت مصر با تمجید از همکاری بین هر دو کشور، از فراوری واکسن های چینی برای برطرف شکاف واکسیناسیون در مصر و سایر کشورهای آفریقایی اطلاع داد.

مصر با 100 میلیون نفر جمعیت، فقط 1.5 میلیون وز واکسن کووید 19 دریافت نموده است. توافق با چین برای فراوری دزهای اضافی واکسن می تواند به کشور در کنترل انتقال ویروس و مهار بیماری همه گیر یاری کند.

وزیر بهداشت مصرگفت: کابینه و ریاست جمهوری مصر توافقنامه ای را برای فراوری واکسن ها و توزیع آنها در مصر و سایر کشورهای آفریقایی تصویب نموده اند.

این دو مرکز فراوری واکسن به ترتیب می توانند سالانه 20 میلیون و 60 میلیون دز واکسن فراوری نمایند.

تا به امروز مصر 650 هزار دز واکسن سینوفارم چین و 854 هزار و 400 دز واکسن آسترازنکا دریافت نموده است؛ به گفته وزیر بهداشت این کشور تعداد دزهای سینوفارم دریافت شده توسط مصر به زودی به یک میلیون می رسد.

مصر حدود 3 ماه پیش واکسیناسیون کادر درمان خود را با واکسن کووید 19 شروع کرد. این شرکت واکسیناسیون را در 4 مارس (یک ماه پیش) گسترش داد تا شامل شهروندان سالخورده و افراد مبتلا به بیماری های مزمن نیز گردد.

https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-egypt-china-int/egypt-to-produce-up-to-60-million-sinovac-vaccine-doses-annually-minister-idUSKBN2BV2JT

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1616

به "فراوری سالانه 80 میلیون دز از واکسن چینی در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه 80 میلیون دز از واکسن چینی در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید