جان های شیرین بازیچه رودخانه شور ، خطری که جان مسافران جاده خورگو را تهدید می نماید

به گزارش مجله جاودان، سال هاست که تکراری ترین خاطره مردم روستای خورگو ساعت ها ایستادن پشت راستا رودخانه است تا با فروکش کردن آب راهی به محور اصلی بیایند که در این بین به آب زدن افراد غیربومی که شناخت درستی از این راستا نداشته اند، خسارت های جبران ناپذیری به همراه داشته و چه جان های شیرین که قربانی بی رحمی رودخانه نشده است.

جان های شیرین بازیچه رودخانه شور ، خطری که جان مسافران جاده خورگو را تهدید می نماید

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایلنا، در 60 کیلومتری شمال شرقی شهر بندرعباس، استان هرمزگان روستایی بنام خورگو واقع شده که همگان آن را با آب گرم به نام و طبیعت بکر آن در فصل بهار به یاد می آورند که با توجه به فاصله اندک این روستا با مرکز استان هرمزگان، یکی از انتخاب های مردم شهرنشین برای گذراندن تعطیلات بهاره است که فکر طبیعت باران خورده آن هرکسی را راهی این روستای آرام می نماید؛ غافل از آن که در پس این باران حوادثی نهفته که جان مسافران جاده خورگو را تهدید می نماید چرا که با اندک بارانی رودخانه سور از بسترش برمی خیزد و هر جنبنده ای را به دست سیلاب می سپارد.

30 پل روستای خورگو احتیاجمند مرمت است

بلال سلمانی، رئیس شورای روستای خورگو با اشاره به مسائل محور خورگو اظهار کرد: شرایط راه های روستای خورگو به گونه ای است که با وقوع هرگونه بارندگی رودخانه شور طغیان می نماید و راستا ارتباطی 16 آبادی با جاده اصلی قطع می گردد.

رئیس شورای روستای خورگو با تأکید بر خسارت های ناشی از بارندگی بیان نمود: جاده های داخلی آبادی ها نیز همچون محور اصلی، آب نماهای زیادی دارند که ضروری است بر روی آن ها پل ساخته گردد، در غیر این صورت بارندگی ها همچنان جان مردم را به خطر می اندازد.

سلمانی اضافه نمود: در بارندگی اخیر که در سوم فروردین ماه امسال رخ داد، بخش اعظمی از راه های آبادی های گستان، درجتان، ابراهیمی، دیمشهر و سرگلم آسیب جدی دیدند که تعمیر پذیر نیست و به اقدامی اساسی احتیاج دارد؛ همچنین براثر طغیان رودخانه شور دو دستگاه خودرو اسیر سیلاب شدند که خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت.

وی گفت: 30 پل از سازه های روستای خورگو احتیاجمند مرمت است، زیرساخت های جاده ای ما به هیچ وجه رضایت بخش نیست و تا به امروز اقدامی برای مقاوم سازی این راه ها صورت نگرفته است. همچنین مکاتبات با مسئولان مربوطه اجرا شده و خواهان تعمیر اساسی این محور برای حفظ جان و مال مردم هستیم.

پل 25 میلیارد تومانی رودخانه شور

یوسف عابدینی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به شرایط جاده های روستای خورگو، اظهار کرد: تمامی آب نماهای روستای خورگو مورد ارزیابی و مطالعه قرارگرفته اند و ضرورت بهسازی این راستا آشکار است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با تأکید بر آمادگی این اداره کل، توضیح داد: برای تأمین اعتبار احداث پل بر روی آب نماهای محور خورگو با دستگاه های ذی ربط استان مکاتباتی اجرا شده که در صورت تأمین این اعتبار ما آمادگی کامل برای اصلاح و بهسازی راه های روستای خورگو را داریم.

عابدینی گفت: برای ساخت پل بر روی رودخانه شور احتیاج به تأمین اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان است که این امر جزو یکی از اولویت های کاری این اداره کل در صورت تأمین اعتبار است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 826

به "جان های شیرین بازیچه رودخانه شور ، خطری که جان مسافران جاده خورگو را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان های شیرین بازیچه رودخانه شور ، خطری که جان مسافران جاده خورگو را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید