حمله هوایی در ننگرهار افغانستان ، 11 غیرنظامی کشته شدند

به گزارش مجله جاودان، حمله هوایی به یک خودرو در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دست کم جان 11 غیرنظامی را گرفت.

حمله هوایی در ننگرهار افغانستان ، 11 غیرنظامی کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع محلی در ولایت ننگرهار اعلام کردند که در نتیجه حمله هوایی به یک خودرو در شهرستان سرخ رود این ولایت 11 غیرنظامی کشته شدند.

ایمل نیازی فرمانده پلیس ولایت ننگرهار به خامه گفته است که جزئیات بیشتری در دست نیست و هویت این غیرنظامیان نیز تعیین نشده است.

اجمل عمر یکی از اعضای شورای ولایتی ننگرهار نیز گفته است که شمار غیرنظامیان کشته شده در حمله هوایی عصر آدینه 11 نفر هستند.

وی اضافه نمود: روز های آدینه در شهرستان خوگیانی ولایت ننگرهار جشن های محلی برگزار می گردد و بسیاری از مردم از شهرستان های نزدیک در آن شرکت می نمایند.

هنوز نیرو های افغان و خارجی مسئولیت این حمله هوایی را به عهده نگرفته اند، اما حملات هوایی آمریکا یکی از مهمترین عامل های کشتار غیرنظامیان در افغانستان است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان هفته گذشته با اشاره به حملات اخیر هوایی در ولایت بادغیس و فراه در غرب این کشور که براساس گزارش ها توسط نیرو های آمریکایی انجام شده، این حملات را مصداق جنایت جنگی دانست.

این نهاد همچنین از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا برای حفاظت از جان، مال، حقوق و منافع شهروندان غیرنظامی کشور، با جدیت تمام کار و کوشش نمایند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان پیشتر نیز گزارش داده بود که در ماه گذشته میلادی بر اثر حملات هوایی 26 غیرنظامی افغان کشته و 24 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این نهاد شمار تلفات غیرنظامیان در سال گذشته میلادی را نیز دو هزار و 817 کشته و 7 هزار و 955 زخمی عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 796

به "حمله هوایی در ننگرهار افغانستان ، 11 غیرنظامی کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هوایی در ننگرهار افغانستان ، 11 غیرنظامی کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید