خالق لینوکس با پردازنده Intel خداحافظی کرد

به گزارش مجله جاودان، در روزهای اخیر، تغییر سخت افزارهای پردازشی کامپیوتر خالق لینوکس، آقای Linus Torvalds ، به شدت خبرساز شده است. آقای Linus Torvalds خالق لینوکس و گیت، افشا کرد که پس از نزدیک به 15 سال سخت افزارهای خود را به برند دیگری تغییر داده و این تغییر را بسیار شیرین خوانده است!

خالق لینوکس با پردازنده Intel خداحافظی کرد

به گفته خالق و معمار سیستم عامل های لینوکس و گیت، وی در 15 سال آخر تنها از سیستم هایی با پردازنده های Intel استفاده نموده است. چندی پیش، وی اعلام نموده بود که به استفاده از پردازنده های ARM علاقه مند است؛ در نتیجه پس از اعلام خبر تغییر سخت افزارهای کامپیوتر شخصی وی، احتمال می رفت که آقای Linus Torvalds از یک سیستم با پردازنده های مبتنی بر ریزمعماری های ARM استفاده نموده باشد.

با این وجود آقای لینوس توروالدز خاطرنشان کرد که پس از 15 سال استفاده از پردازنده های شرکت اینتل، به سراغ یک کامپیوتر جدید با پردازنده AMD Ryzen Threadripper 3970X رفته است. این خبر به سرعت در محافل رسانه ای منتشر شده و یک امتیاز مثبت برای وجهه شرکت AMD خواهد بود. پردازنده Threadripper 3970X در کلاس ایستگاه کاری، از سوکت sTRX4 پشتیبانی نموده و دارای 32 هسته به همراه 64 هسته است. این پردازنده قدرتمند در لیتوگرافی 7 نانومتری فراوری شده و دارای فرکانس پایه 3.7 گیگاهرتز و بوست 4.5 گیگاهرتز است.

وی در یک وبلاگ، به صورت هفتگی اقدام به انتشار مقاله و اخبار پیرامون فعالیت خود می نماید؛ در آخرین مقاله که در تاریخ 24 ماه مه منتشر شد، آقای Torvalds ضمن اعلام خبر استفاده از Threadripper 3970X گفت: فرایند به روزرسانی توزیع Linux 5.7 rc7 به شکلی پایدار به اتمام رسیده است. در ادامه وی به ارائه جزئیاتی از این توزیع پرداخته اما در نهایت، به سراغ مبحث مهم تغییر سیستم شخصی و کاری خود رفت. معمار ارشد لینوکس، عظیم و هیجان انگیز اتفاق هفته خود را به روزرسانی کامپیوتر شخصی، با پلتفرم AMD خاطرنشان کرد.

آقای Torvalds در ادامه گفت: در 15 سال اخیر، کامپیوترهای شخصی من تنها با CPUهای شرکت Intel پیکربندی می شدند؛ خیر، هنوز خبری از مهاجرت به پردازنده های ARM نیست. با این وجود به تازگی از یک کامپیوتر جدید با پردازنده Threadripper 3970X استفاده می کنم. همچنین ایشان در ادامه به افزایش سه برابر سرعت در بیلدهای آزمایشی allmodconfig اشاره نموده و گفت: به لطف این پردازنده، بیلدهای آزمایشی allmodconfig با سرعت سه برابری به نسبت گذشته اجرا می شوند؛ اگر چه این مسئله در شرایط کنونی اهمیت چندانی ندارد. در نهایت آقای Linus Torvalds معتقد است که در آینده، افزایش سرعت سیستم خود را به نحو دیگری تجربه خواهد نمود.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1062

به "خالق لینوکس با پردازنده Intel خداحافظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق لینوکس با پردازنده Intel خداحافظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید