خبرنگاران آمریکا خواهان آزادی دو کانادایی بازداشتی در چین شد

به گزارش مجله جاودان، تهران - خبرنگاران - وزیر امورخارجه آمریکا روز دوشنبه خواهان آزادی دو شهروند کانادایی که به اتهام جاسوسی در چین بازداشت شده اند، شد.

خبرنگاران آمریکا خواهان آزادی دو کانادایی بازداشتی در چین شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو در بیانیه ای خاطرنشان کرد: ایالات متحده در کنار کانادا خواهان آزادی فوری این دو شهروند است و این بازداشت های غیر موجه را برای اعمال فشار بر کانادا رد می نماید.

پومپئو اضافه نمود: آمریکا از این اتهامات بسیار نگران است و خواهان دسترسی دو فرد یاد شده به خدمات کنسولی در چین هستیم.

به ادعای وزیر امورخارجه آمریکا، اتباع بازداشت شده کانادایی نزدیک به 6ماه است که هیچ تماسی با خویشاوندان خود نداشته اند.

دادستانی ارشد چین آدینه گذشته با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد، دو کانادایی به نام های مایکل کوریگ دیپلمات پیشین و مایکل اسپاور تاجر، به اتهام جاسوسی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

در بیانیه دادستان کل چین آمده است، کوریگ توسط دادستان پکن و اسپاور توسط دادستان شهر داندونگ واقع در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

بر اساس دو اطلاعیه جداگانه دادستان کل چین، کوریگ به جاسوسی از اسرار دولتی و اطلاعاتی و اسپاور به جاسوسی از اسرار دولتی و ارسال غیرقانونی آن ها به نیروهای خارجی متهم هستند.

روابط چین و کانادا از دسامبر سال 2018 که اتاوا منگ وانجو مدیر اقتصادی شرکت مخابراتی هوآوی به خاطر نقض تحریم های آمریکا را بازداشت کرد و در صدد استرداد او به آمریکا است تنش زا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1081

به "خبرنگاران آمریکا خواهان آزادی دو کانادایی بازداشتی در چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا خواهان آزادی دو کانادایی بازداشتی در چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید