خبرنگاران ادامه راه شهدا تحقق آرمانهای انقلاب است

به گزارش مجله جاودان، تهران - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در دیدار با خانواده شهیدداریوش گودرزی کیا عکاس خبرنگاران گفت: شهدا برای کشور عزت آفرین هستند و ادامه راه آنان تحقق آرمان های انقلاب است.

خبرنگاران ادامه راه شهدا تحقق آرمانهای انقلاب است

به گزارش روز دوشنبه حوزه ایثار و شهادت خبرنگاران ، حمید علی صمیمی در دیدار با خانواده شهید داریوش گودرزی کیا نخستین عکاس شهید دوران دفاع مقدس و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون از جان گذشتگی و فداکاری شهدای والامقام و صبر و استقامت خانواده معظم آنان است.

وی با تجلیل از ایثار خانواده های معظم شهدا، ارج نهادن به مقام شهدا را ضروری دانست و افزود: شهدا برای کشور عزت آفرین هستند و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و ادامه راه آنان همان تحقق آرمان های انقلاب است.

عکاسان خبرنگاران یکی از بهترین آرشیوهای عکس جنگی را در خبرنگاران به نام خود ثبت کرده اند. یکی از این عکاسان، شهید داریوش گودرزی کیا بود که تا پای جان در حرفه اش پای فشرد.

او معتقد بود: عکاس جنگ، عکاسی است که وقتی صدای سوت خمپاره را شنید، خیز نگیرد؛ بلکه باید پایدار ایستاده باشد و لحظه برخورد خمپاره را ثبت و ضبط کند.

داریوش (کریم) گودرزی کیا بود که نامش به عنوان نخستین شهید عکاس دفاع مقدس ثبت شده 25 بهمن سال 1325 در روستای اناج از توابع شهرستان اراک متولد شد و در 1355 خورشیدی به استخدام خبرگزاری جمهوری اسلامی درآمد و به عنوان عکاس این خبرگزاری مشغول به کار شد و از سال 1360 عکاسی را از جبهه ها آغاز کرد.

شهید گودرزی کیا 29 مهر 1363 در اثنای جنگ تحمیلی در عملیات عاشورا و در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید و نام وی به عنوان نخستین عکاس شهید دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت شد.

در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است: الهی تو گرامی داشته ای نام شهدا را و به آنان اجر و مقام ارزانی داشته ای. خدایا تو تنها قادری نه کس دیگر، تو را به نام عظمت تو را به نام الرحمن الرحیم تو را به آنهایی که در دو دنیا شفیع انسان ها قرار می دهی تو را به دودمان پاک انبیا اولیا و شهدا مرا ببخش و بیامرز و از چاکران شهدا قرار بده و مگذار نامم به بدی در آخرت برده شود. خدایا اگر به آن مقام لایق نیستم، پس به غلامی غلامان شهدا قرارم ده.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1376

به "خبرنگاران ادامه راه شهدا تحقق آرمانهای انقلاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه راه شهدا تحقق آرمانهای انقلاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید