خبرنگاران استاندار: بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان با جدیت دنبال گردد

به گزارش مجله جاودان، سمنان - خبرنگاران - استاندار سمنان گفت : بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان در رونق مالی منطقه تاثیر فراوانی دارد و با هم افزایی مردم و مسئولان با جدیت پیگیری گردد.

خبرنگاران استاندار: بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان با جدیت دنبال گردد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا آشناگر شامگاه سه شنبه در ملاقات شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با وی اضافه کرد: شهرداری سمنان برای امور بازسازی و زیبا سازی کاروانسرای شاه عباسی در راستای جذب جهانگرد و بازدید عموم مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار سمنان توضیح داد: آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی سیمای خوبی به شهر سمنان می بخشد و این کاروانسرا در رونق مالی منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

آشناگر با بیان اینکه با هماهنگی و همدلی مردم و مسئولان فرایند انتقال زندان سمنان انجام شد گفت: با پیگیری و هم افزایی بیشتر فرایند بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی شهر سمنان تحقق می یابد.

لازم به ذکر است این کاروانسرا یکی از املاک سازمان زندان های کشور بود که تا چند ماه پیش به عنوان زندان سمنان استفاده می شد و با پیگیری های سازمان زندان ها، زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شد و با دستور رئیس قوه قضاییه به مکانی فرهنگی برای بهره مندی مردم سمنان به شهرداری سمنان تحویل داده شد.

کاروانسرای تاریخی سمنان در مرکز شهر واقع شده است و این کاروانسرا به عنوان یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان احداث شد و دارای 400 سال قدمت است که در سال 1352 به ثبت ملی رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1484

به "خبرنگاران استاندار: بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان با جدیت دنبال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان با جدیت دنبال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید