خبرنگاران اعتبار ویژه به مرکزاصلاح نژادماهیان سردابی یاسوج اختصاص می یابد

به گزارش مجله جاودان، یاسوج-خبرنگاران- رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور گفت: در راستای تخصصی تر شدن مرکز تحقیقات و ژنتیک اصلاح نژاد ماهیان سردابی یاسوج تا چهار ماه آینده اعتبار ویژه ای به این مرکز اختصاص خواهد یافت.

خبرنگاران اعتبار ویژه به مرکزاصلاح نژادماهیان سردابی یاسوج اختصاص می یابد

به گزارش خبرنگاران، محمود بهمنی بعدازظهر دوشنبه در بازدید از مرکز تحقیقات و ژنتیک اصلاح نژاد ماهیان سردابی شهید مطهری یاسوج اضافه نمود: پارسال 17 میلیارد ریال اعتبار برای علمی کردن فرایند اصلاح نژاد و ساختارهای علمی و نوین که در جهان در صنعت اصلاح نژاد به کار گرفته شده به این مرکز اختصاص یافت.

وی این مرکز را یکی از بزرگترین مراکز اصلاح نژاد ماهیان سردابی در کشور عنوان نمود و اضافه نمود: برنامه، ساختار، نقشه توسعه و شکل گیری الگوی جدید اصلاح نژاد این مرکز طراحی و پیاده شده و باید ساختارهای علمی و نوین در صنعت اصلاح نژاد در جهان، در این مرکز به کار گرفته شود.

ریس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردابی شهید مطهری یاسوج گفت هم گفت :از سال 1386 عملیات اجرایی پروژه اصلاح نژاد ماهی قزل آلا با مساحتی افزون بر پنج و نیم هکتار و تعداد 28 نفر نیروی انسانی در حال فعالیت بود که در سه سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات و با مشکلاتی روبرو شد که منجر نبمه فعال شدن این مرکز شده است.

محمد میثم صلاحی اردکانی اضافه نمود: تا سال 1388 این مرکز ظرفیت تولید 30 میلیون ماهی تخمی چشم زده را داشته اما به دلیل سنتی اجرایی شدن این طرح نیمه فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه از 76 استخر پرورش ماهی مرکز تنها 6 استخر فعال است ادامه داد : برای دوباره فعال شدن این مرکز باید اعتباراتی تخصیص داده شود تا ماهیان قزل الا اصلاح نژاد شوند.

مرکز تحقیقات و اصلاح نژادماهیان سردابی یاسوج زیر مجموعه شرکت سهامی شیلات ایران در سال 1364 با عنوان مرکز تکثیر ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد در26 کیلومتری جنوب یاسوج در جهت جاده یاسوج به گچساران در روستای تنگاری از توابع شهرستان بویراحمد ساخته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1071

به "خبرنگاران اعتبار ویژه به مرکزاصلاح نژادماهیان سردابی یاسوج اختصاص می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتبار ویژه به مرکزاصلاح نژادماهیان سردابی یاسوج اختصاص می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید