خبرنگاران برداشت ماهی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند شروع شد

به گزارش مجله جاودان، دزفول -خبرنگاران - رییس اداره شیلات شهرستان گتوند گفت: برداشت ماهی کپور برای نخستین بار از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند شروع شد.

خبرنگاران برداشت ماهی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند شروع شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

داوود فتاحی شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای گذشته یک تن ماهی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان برداشت شد، اضافه نمود: وزن تقریبی این نوع ماهی بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 500 گرم است.

وی با اشاره به اینکه این ماهی ها مردادماه سال جاری در استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شدند، ادامه داد: تا اردیبهشت ماه بیش از پنج تن ماهی از دیگر استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند صید می گردد.

فتاحی در پایان گفت: سال جاری در چند مرحله رهاسازی ماهی در رودخانه کارون و دریاچه سد تنظیمی گتوند و سد گتوند علیا با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان انجام شد.

به گزارش خبرنگاران، 28 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور مرداد ماه 97 برای نخستین بار در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان گتوند رهاسازی شد.

شهرستان گتوند با برخورداری از رودخانه کارون، استخرها، کانال های آبیاری کشاورزی، دریاچه سدهای تنظیمی گتوند و سد گتوندعلیا از ظرفیت بالایی در زمینه آبزی پروری برخوردار است و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های شیلات استان خوزستان را دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1570

به "خبرنگاران برداشت ماهی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برداشت ماهی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید