خبرنگاران رونق فراوری و اشتغال در گیلان با حمایت دولت و همت بخش خصوصی

به گزارش مجله جاودان، رشت - خبرنگاران - استاندار گیلان گفت: در عرصه رونق فراوری و اشتغال در استان می توانیم با همت بخش خصوصی و حمایت های دولت، شاهد رشد بیشتری باشیم.

خبرنگاران رونق فراوری و اشتغال در گیلان با حمایت دولت و همت بخش خصوصی

به گزارش خبرنگاران مصطفی سالاری روز یکشنبه با حضور در شهرک صنعتی رشت و در جریان بازدید از چند واحد فراوریی و صنعتی، به بازدیدش از یکی از کارخانه ها اشاره و اعلام کرد: این واحد با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی تاکنون، در حوزه فراوری انواع کیسه ساده و لمینت از پلی پروپلین، علاوه بر تأمین احتیاج داخلی بخش عمده فراوریات خود را به خارج از کشور صادر می نماید که موجب گسترش صادرات و ارز آوری برای استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اشتغال 750 نفر در این شرکت توضیح داد: باتوجه به طرح توسعه فراوری این شرکت که امروز ارائه شد، با حمایت دولت و سرمایه گذاری 540 میلیارد ریالی، حدود 250 نفر دیگر به ظرفیت اشتغال این واحد اضافه خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین در ادامه و در جریان بازدید از یک واحد فراوری ام دی اف گفت: تمام کوشش را جهت طرح توسعه این واحد از حیث تسهیلات و سایر حمایت های دولتی انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: با افزایش حمایت از این واحد فراوریی و افزایش فراوری، تا انتها سال با افزایش ظرفیت اشتغال به 500 نفر همراه گردد.

در ادامه بازدیدهای امروز از شهر صنعتی رشت، استاندار گیلان از یک طرح در حال ساخت با بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی و سرمایه گذاری بیش از چهار میلیون یورو در شهرک صنعتی رشت بازدید کرد که در صورت تکمیل در امسال و فراوری با ظرفیت کامل، اشتغال یکصد نفر را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در جلسه ای که به منظور آنالیز طرح توسعه یکی از واحدهای فعال در محل این کارخانه برگزار گردید، جهت پیگیری درخواست مدیران این مجموعه که سال گذشته با بیش از 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری و بیش از 60 نفر اشتغالزایی در زمینه فراوری اوراق و فشرده چوبی با روکش ملامین و هایگلاس افتتاح شد، جهت تأمین اقتصادی و افزایش ظرفیت فراوری در قالب سه شیفت و میزان اشتغالزایی به بیش از یکصد نفر، دستورات لازم را صادر کرد.

سالاری گفت: در عمده واحدهای جدید که در شهرک صنعتی رشت راه اندازی شده، استفاده مطلوب از فناوری و تکنولوژی های روز جهان در کنار شیوه های صحیح مدیریت به خوبی قابل مشاهده است.

وی استفاده همزمان از این دو مزیت را موجب توسعه صنایع دانست و اضافه کرد: مشاهده این دستاوردها، ما را به رونق بیش از پیش صنعت داخل استان امیدوارتر می نماید.

استاندار گیلان با بیان اینکه بعضی واحدهای فعال در این شهرک صنعتی، مسائلی در حوزه های مختلف دارند که باید در جلسات و کارگروه های مربوطه در اسرع وقت رسیدگی و مشخص تکلیف گردد، اضافه کرد: در جریان چند بازدید امروز، فعالان تعدادی از کارخانجات مطالبه یا پیشنهاداتی داشتند که در محل کارخانه مورد تصمیم گیری نهاده شد و طبق صورتجلسه تنظیمی، توسط دستگاه های ذی ربط پیگیری خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین در بازدید میدانی از شهرک صنعتی رشت، دستورات لازم جهت برطرف بعضی مسائل از جمله وضعیت راستا دسترسی از جاده لاکان، مشکل تقاطع راه آهن و … را صادر کرد.

7296/ 2007/

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 245

به "خبرنگاران رونق فراوری و اشتغال در گیلان با حمایت دولت و همت بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رونق فراوری و اشتغال در گیلان با حمایت دولت و همت بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید