خبرنگاران رییس کمیته بین المللی المپیک نیز به صف منتقدان سوپرلیگ اروپایی پیوست

به گزارش مجله جاودان، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته بین المللی المپیک در لفافه با اشاره به سوپرلیگ اروپایی، هشدار داد که ساختار کنونی ورزش اروپا با منفعت طلبی و تجارت محض مورد تهدید قرار گرفته است.

خبرنگاران رییس کمیته بین المللی المپیک نیز به صف منتقدان سوپرلیگ اروپایی پیوست

به گزارش خبرنگاران، براساس بیانیه منتشر شده توسط سازمان دهندگان این تورنمنت باشگاه های آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام به طور مشترک حضور خود را در این تورنمنت اعلام کردند.

اعلام رسمی راه اندازی و شروع به کار قریب الوقوع این تورنمنت موج نقدها را از سوی رهبران دنیا، لیگ برتر انگلیس، ستارگان فوتبالی و طرفداران را به همراه داشته است.

در این بین توماس باخ در کنگره یوفا در سوئیس گفت: موجودیت فعلی الگوی ورزشی اروپا مورد تهدید قرار گرفته و با رویکرد منفعت طلبانه ای صرف، به چالش کشیده شده است؛ رویکردی که ارزش های اجتماعی ورزش و نیازهای واقعی دنیا پسا کرونا را نادیده می گیرد.

باخ که سازمان تحت راهنمایی وی مجبور شد تا به دلیل پاندمی کرونا المپیک 2020 توکیو را یک سال به تعویق بیاندازد، معتقد است که مدل کنونی ورزش اروپا باشگاه های ورزشی را قادر می سازد تا در تمام سطوح فعالیت نموده و عواید اقتصادی رقابت های معتبر را حتی به کوچک ترین باشگاه های آماتوری نیز انتقال دهد.

باخ ادامه داد: این الگوی ورزشی اروپایی مورد تهدید قرار گرفته زیرا رسالت اجتماعی نهادهای ورزشی برابر اهداف کاملا مبتنی بر منفعت فراهم نمایندگان و سرمایه گذاران ورزش تجاری در حال رنگ باختن و تسلیم شدن است.

الکساندر چفرین رییس اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) پروژه سوپرلیگ اروپایی را تُف انداختن به صورت عاشقان فوتبال توصیف نموده و به باشگاه ها و بازیکنانی که در این تورنمنت حضور پیدا نمایند هشدار داده است که چنین اقدامی با حذف و محرومیت از رقابت های یوفا معادل است.

باخ تاکید نمود: در چنین فضای چندقطبی، منافع شخصی و خودخواهی های کوته بینانه در روبروه با همبستگی، ارزش ها و قوانین مشترک ارجحیت یافته اند. این تجربه برای همه افراد در همه سطوح صادق و قابل اعمال است. اگر به همه موضوعات از دید تجاری نگاه گردد، آنگاه رسالت اجتماعی ورزش از دست خواهد رفت.

فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید که ریاست این سوپرلیگ را برعهده دارد، تاکید نموده است که عملی شدن تهدید یوفا مبنی بر محرومیت باشگاه های حاضر در این تورنمنت از حضور در عرصه بین المللی و اروپایی از جمله لیگ قهرمانان، غیرممکن است اما جیانی اینفانتینو رییس فیفا نسبت به اقدام قوی تر از سوی این نهاد تهدید نموده است.

اینفانتینو نیز که در این کنگره حضور یافته، در این باره گفت: وظیفه ما این است که از الگوی فوتبال اروپا حفاظت کنیم بنابراین اگر بعضی باشگاه ها تصمیم بگیرند که راه دیگری را در پیش بگیرند، آن گاه باید با عواقب تصمیم شان هم روبرو شوند. آنها در قبال انتخاب های خود مسوول هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1627

به "خبرنگاران رییس کمیته بین المللی المپیک نیز به صف منتقدان سوپرلیگ اروپایی پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس کمیته بین المللی المپیک نیز به صف منتقدان سوپرلیگ اروپایی پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید