خبرنگاران زارعی: تلفات ارتفاعات می توانست بیشتر باشد اما به خوبی مدیریت شد

به گزارش مجله جاودان، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون کوهنوردی، گفت: تلفات حادثه ارتفاعات تهران می توانست بیشتر باشد اما به خوبی مدیریت شد.

خبرنگاران زارعی: تلفات ارتفاعات می توانست بیشتر باشد اما به خوبی مدیریت شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی در مورد کوهنوردان گرفتار در توچال و دارآباد، گفت: هنوز 2 نفر در دارآباد گرفتار بهمن هستند حجم این برف حدود 15 متر است. امیدواریم پیکر این افراد امروز پیدا شود. با توجه به تابش آفتاب، خطر ریزش دوباره بهمن وجود دارد. در این موضوع جان امدادگران بسیار مهم است و نباید در این کار عجله کرد. بسیار از افرادی که گم شده بودند طی گذشت یک روز پیدا شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کشته شدگان 11 نفر اعلام شده است. یک نفر هم که به بیمارستان منتقل شده بود متاسفانه درگذشت. رد پای کوهنوردان در راستا بهمن گیر کلکچال دیده شده اما تماسی از طرف خانواده ها گرفته نشده و باید منتظر بمانیم. نمی توانیم پیش بینی خاصی داشته باشیم. ما در سال های گذشته نیز مشابه این اتفاقات را داشتیم. در سال 53 در توچال 15 نفر کشته شدند اما در سال های اخیر، هلال اهمر و آتش نشانان پیشگیری های خوبی برای این حوادث داشتند.

رییس فدراسیون کوهنوردی در مورد غفلت سازمان ها از پیشگیری این اتفاقات، شرح داد: این موضوع موضوع باعث عدم اعتماد باشگاه ها به هیات استان تهران شد. ما در سال های اخیر شاهد این اتفاقات نبودیم و وقتی در روز جمعه طوفان آمد، نفرات زیادی از تیم های پیشگیری در آن جا حضور داشتند. آن ها منطقه را خالی کردند اما برخی نفرات به بد بودن هوا و اخطارهای تیم پیشگیری بی توجه بودند و بعد از صعود به ارتفاعات دچار این حادثه شدند.

وی در پایان در مورد استفاده از تله کابین در هوای نامساعد، گفت: برخی از افراد گرفتار امیدوار بودند که به وسیله تله کابین از این شرایط خروج پیدا کنند اما خطر برخورد به دکل ها با شدت باد وجود داشت. این تلفات می توانست بیشتر شود اما به خوبی مدیریت شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1432

به "خبرنگاران زارعی: تلفات ارتفاعات می توانست بیشتر باشد اما به خوبی مدیریت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زارعی: تلفات ارتفاعات می توانست بیشتر باشد اما به خوبی مدیریت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید