خبرنگاران زنان خانه دار بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در اراک دارند

به گزارش مجله جاودان، اراک - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آنالیز شاخص های آماری روز 24 اسفند ماه مبتلایان به کووید 19 در شهرستان های تابعه علوم پزشکی اراک، زنان خانه دار بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را در بین سایر مشاغل به خود اختصاص داده اند.

خبرنگاران زنان خانه دار بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در اراک دارند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دکتر محمد جمالیان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا 24 اسفند ماه جاری (آخرین بررسی آماری اجرا شده) در شهرستان های اراک، کمیجان، دلیجان، محلات ، شازند، تفرش، آشتیان، فراهان و خنداب در مجموع 399 نفر بوده و صدرنشینی آمار زنان خانه دار در ابتلا کرونا ویروس نشانگر آن است که این قشر با شمار 165 بیمار رعایت نکردن توصیه های پویش در خانه ماندن و خرید نوروزی بیشترین درگیری با این ویروس را داشته اند.

وی شرح داد: بازنشسته ها، کارمندان و مشاغل آزاد در رده های بعدی ابتلا به ویروس در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار داشته اند.

سخنگوی کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی اعلام کرد: بر اساس این آمار پرستاران، یاری پرستاران با شمار 14 نفر، کشاورزان با 17 مبتلا، کارگران با 12 بیمار کرونایی، رانندگان با شمار 10 نفر و پزشکان با آمار 9 مبتلا در رده های بعدی درگیری با ویروس در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار داشته اند.

دکتر جمالیان شرح داد: در شاخص های آماری اشاره شده اغلب مبتلایان به کرونا در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای بیماری زمینه ای به ترتیب دیابت، نارسایی قلبی و عروقی، انواع سرطان ها و پارکینسون بوده اند و 60 درصد مرگ های رخ داده مربوط به زنان بوده و 70 درصد این موارد فوت در سنین بالای 60 سال رخ داده است.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا روز 24 اسفند ماه جاری در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در مجموع 399 مورد بیمار درگیر با کرونا به ثبت رسیده که چهار نفر آنان در سنین 11 تا 20 سال، 43 نفر در سنین 20 تا 30 سال، 58 نفر در سنین 31 تا 40 سال، 59 نفر در سنین 41 تا 50 سال، 83 نفر در سن 51 تا 60 سال، 73 نفر در سنی 61 تا 70 سال، 40 نفر در سنین 71تا 80 سال و 39 نفر در سن بالای 80 سال بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: پنج مادر باردار نیز تا کنون در شهرستان های اشاره شده به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 2 مورد در محلات و کمیجان، اراک و دلیجان هر کدام یک مورد را داشته اند و با مراقبت های اجرا شده حال تمامی آنان خوب است و مراحل نقاهت درمانی را می گذرانند.

دکتر جمالیان اعلام کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز 460 هزار نفر در استان مرکزی به وسیله 54 پایگاه سلامت در مورد ابتلا به کرونا غربالگری فعال شده اند که برای 12 نفر از آنان مراحل درمان دارویی شروع شده و 541 نفر نیز در منزل از مراقبت های مستمر بهره مند هستند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداش، درمان و آموزش پزشکی شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان مرکزی روز چهارشنبه 759 مورد بوده که 248 نفر این بیماران مربوط به دانشکده پزشکی ساوه و زرندیه، 42 مورد مربوط به دانشکده پزشکی خمین و 469 مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است.

شایان ذکر است که اقدامات درمانی در شهرستان های ساوه، زرندیه و خمین از توابع استان مرکزی به صورت مستقل و به وسیله دانشکده های علوم پزشکی ساوه و دانشکده علوم پزشکی خمین انجام می گردد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 777

به "خبرنگاران زنان خانه دار بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در اراک دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنان خانه دار بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در اراک دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید