خبرنگاران پیامدهای روانی، پاشنه آشیل آمار قربانیان کرونا در انگلیس

به گزارش مجله جاودان، لندن - خبرنگاران - در حالی که آمار مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است، پیش بینی می گردد که 150 هزار شهروند این کشور نیز بر اثر افسردگی، خشونت خانگی یا خودکشی در مدت شیوع کرونا جان خود را از دست بدهند.

خبرنگاران پیامدهای روانی، پاشنه آشیل آمار قربانیان کرونا در انگلیس

روزنامه دیلی میل روز آدینه در گزارشی نوشت که این آمار بر اساس تحقیقات به عمل آمده از عواقب طولانی مدت ناشی از همه گیری ویروس کرونا از جمله نگرانی مردم درباره مسائل مالی و اختلال در فرایند عادی زندگی آنها محاسبه شده و در اختیار اعضای دولت قرار گرفته است.

گزارش های منتشر شده از پاسگاه های پلیس سراسر انگلیس نشان می دهد که منحنی آمار خودکشی در این کشور به تدریج در حال اوج دریافت است. موسسات خیریه نیز از افزایش قابل توجه آمار خشونت های خانگی در این کشور خبر می دهند.

موسسه خیریه رفیوج که تلفنخانه مرکز ملی خشونت های خانگی را برعهده دارد چندی پیش اعلام نمود که آمار تماس قربانیان خشونت های خانگی در هفته گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

این خیریه انگلیسی همچنین مطرح نمود که تعداد مراجعه آنلاین به تارنمای مرکز ملی خشونت های خانگی 150 درصد افزایش را تجربه نموده است.

تحقیقات دانشگاه شفیلد انگلیس نیز از افزایش سطح افسردگی و اضطراب انگلیسی ها پس از وضع مقررات رفت و آمد دراین کشور حکایت دارد. بر اساس نتایج تحقیقات به عمل آمده 39 درصد مردم انگلیس دچار افسردگی حاد شده و 36 درصد از اضطراب مفرط رنج می برند. این در حالی است که یک روز پیش از اجرای محدودیت ها 16 درصد مردم دچار افسردگی بوده و 17 درصد از اضطراب رنج می بردند.

دولت انگلیس که حدود سه هفته پیش مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت، اینک از سوی افکار عمومی تحت فشار زیادی قرار گرفته است تا برنامه خود را برای خروج از این شرایط اعلام کند.

کی یر استارمر رهبر جدید حزب کارگر با صدور بیانیه ای اعلام نمود: شرایط برای مردم بسیار سخت و ضروری است بدانیم که دولت برای خروج از این محدودیت ها چه برنامه ای را در نظر گرفته است.

ایان دانکن اسمیت رهبر پیشین حزب حاکم محافظه کار هم چندی پیش در گفت وگو با نشریه دیلی میل هشدار داد که دولت باید سریع تر کرونا را تحت کنترل درآورده و زمان زیادی برای این کار ندارد.

وی در اظهاراتی تکان دهنده اضافه نمود: اقتصاد توانایی تحمل این شرایط را برای دوران نامحدود ندارد و در یک مقطع اقتصاد مهم تر از مهار کووید 19 خواهد شد.

کارشناسان پیش بینی می نمایند که آمار تلفات ناشی از کرونا در چند روز آینده به اوج خواهد رسید.

البته روزنامه گاردین امروز گزارش داد که مسئولان این کشور افراد فوت شده در خانه های سالمندان و نیز فوت شدگان در کلینیک های پرستاری را از آمار قربانیان ویروس کرونا مستثنی نموده اند تا آمار کشته شدگان بر اثر کرونا را کمتر جلوه دهند.

این روزنامه انگلیسی اضافه نمود که تعداد افراد فوت شده به دلیل این ویروس در خانه های سالمندان به حدود هزار تن می رسد، در حالی که طبق آمارهای رسمی، این عدد بسیار کمتر است و تنها 20 مورد مرگ در خانه های سالمندان تا 27 مارس در انگلیس و ولز ثبت شده است.

به هر روی از محتوای اظهار نظر مقام های انگلیسی به نظر می رسد که این کشور دست کم تا انتها ماه جاری میلادی (آوریل) برنامه ای برای برداشتن محدودیت های اجتماعی ندارند.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس دیروز در کنفرانس خبری دولت اعلام نمود: هنوز برای نتیجه گیری در این زمینه زود است. آمار مرگ و میر رو به افزایش است و به اوج این ویروس نرسیده ایم. بنابر این هنوز برای برداشتن محدودیت ها زود است و باید طبق برنامه پیش برویم.

مقام های انگلیس اینک با این پرسش روبرو هستند که تا چه زمانی تداوم محدودیت های اجتماعی برای مهار کرونا، موثرتر از پیامدهای آن به لحاظ اجتماعی، سیاسی و مالی خواهد شد.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده اگر مقررات منع رفت وآمد به اجرا گذاشته نمی شد نزدیک به 250 هزار شهفرایند انگلیس جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دادند.

وزیر امور خارجه انگلیس می گوید که نباید به کرونا شانس دوباره داد و اگر محدودیت ها زودتر از زمان مناسب برداشته گردد، فاجعه رخ خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 975

به "خبرنگاران پیامدهای روانی، پاشنه آشیل آمار قربانیان کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیامدهای روانی، پاشنه آشیل آمار قربانیان کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید