خرسندی صنعت فناوری چین از پیروزی بایدن

به گزارش مجله جاودان، صنعت فناوری چین که یکی از اهداف اصلی ترامپ در جنگ با پکن بود، امیدوار است پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، زمینه ساز روابط سازنده تری میان دو کشور گردد هر چند که عده معدودی تصور می نمایند رقابتها کمتر می گردد.

خرسندی صنعت فناوری چین از پیروزی بایدن

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مدیران و تحلیلگران چینی اظهار می نمایند دوره چهار ساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ به صنعت فناوری اهمیت خودکفایی را آموخت و تصمیم چین برای بهبود قابلیتهای فناوری داخلی تغییری نخواهد کرد.

فانگ شینگ دانگ، مدیر کنسرسیوم اینترنت و جامعه در دانشگاه ارتباطات ژیجیانگ اظهار کرد: هنگامی که بایدن قدرت را بدست بگیرد، شرکتهای فناوری در چین ممکن است اندکی آسودگی خاطر پیدا نمایند. حداقل تصور می رود آمریکا از گشایش و احترام به رقابت منصفانه و نوآوری حمایت کند. با این حال در عرصه فناوری پیشرفته، رقابت و نظریه بازی انتها نخواهد یافت و در یک دهه آینده، چین و آمریکا در قابلیتهای نوآوری واقعی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

غولهای فناوری چینی نظیر هواوی، بایت دنس و تنسنت هولدینگز شاهد مختل شدن زنجیره تامین دنیای یا مانع تراشی در راه تلاشهای توسعه دنیای بوده اند و با تحریمهای دولت ترامپ روبرو شده اند که آنها را به عنوان ریسک امنیت ملی گفت.

پس از دستور ترامپ برای واگذاری فعالیتهای برنامه ویدیویی تیک تاک در آمریکا یا ممنوعیت آن، شرکت بایت دنس در حال نهایی کردن یک توافق اولیه برای ایجاد یک شرکت جدید با شرکتهای والمارت و اوراکل به منظور نظارت بر فعالیتهای تیک تاک در آمریکاست.

شرکت هواوی که بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی و تلفن هوشمند در دنیا است در نتیجه محدودیتهای تجاری آمریکا با مشکلاتی برای خرید تراشه و کمبود قطعات مورد احتیاج برای فراوری تلفنهای هوشمند روبرو شده است.

تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی اظهار کردند که چین احتمالا در اولویتهای سیاستی دولت بایدن در رده پایینتری قرار می گیرد زیرا وی باید ابتدا به مسائل داخلی بپردازد. با این حال بسیاری از مدیران می گویند اقدامات دولت ترامپ نشان داد صنعت فناوری چین تا چه حد آسیب پذیر بوده است و تقویت این صنعت اکنون یک اولویت سیاستی برای چین است.

بر اساس گزارش رویترز، چین در ماههای اخیر به دنبال کاهش اتکا به بازارها و فناوری خارجی بوده و به عنوان مثال میلیاردها دلار برای تشویق توسعه صنعت تراشه داخلی هزینه می نماید.

در آمریکا هم مدیران عامل شرکتهای فناوری و مفاخر سیلیکون والی نظیر جف بزوس، مدیرعامل آمازون، بیل گیتس، موسس مایکروسافت و برد اسمیت، رییس مایکروسافت هفته جاری از پیروزی جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا و کامالا هریس، معاون وی استقبال کردند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1328

به "خرسندی صنعت فناوری چین از پیروزی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرسندی صنعت فناوری چین از پیروزی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید