راهکارهایی برای حفظ روابط در دوران قرنطینه؛ چگونه با فاصله گذاری اجتماعی کنار بیاییم؟

به گزارش مجله جاودان، در این مطلب چند راه چاره به منظور تحکیم روابط برای افرادی که از نظر جسمی به دلیل کروناویروس از یکدیگر فاصله گرفته اند، وجود دارد.

راهکارهایی برای حفظ روابط در دوران قرنطینه؛ چگونه با فاصله گذاری اجتماعی کنار بیاییم؟

همه گیری ویروس کرونا بسیاری از ما را از عزیزانمان جدا نموده است - در بعضی موارد حتی خانواده ها و همسران. یکی از بیماران که از کادر درمان و پزشکی است و هر روز با بیماران مبتلا به کرونا در تماس است، تصمیم دارد زندگی جداگانه ای از همسر خود داشته باشد تا خانواده اش را در معرض این بیماری قرار ندهد. در رابطه ای دیگر، زوجی که در شرایط بحرانی ویروس کرونا به طور جداگانه سفر می کردند دیگر توانایی بازگشت به خانه مشترک شان را نداشتند، بنابراین اکنون در فاصله 50 مایلی از یکدیگر زندگی می نمایند.

جدا ماندن از شریک زندگی خود در مواقع بحرانی، در بیشتر موارد بسیار چالش برانگیز است. اما حفظ ارتباطات با یکدیگر همچنان می تواند به شکلی دیگر ادامه داشته باشد. در اینجا چند استراتژی برای حل این مشکل ارائه شده است:

1. قرنطینه را بپذیرید

وقتی بیشتر کشور سیاست های قرنطینه شدن را آغاز کردند، زمان زیادی برای تصمیم گیری در خصوص محل اقامت وجود نداشت. بسیاری از افراد تصمیم گیری سخت و سختی را برای هم خانه بودن با اعضای خانواده یا ماندن در کنار هم اتاقی ها در پیش رو داشتند. کادر پزشکی در خصوص برداشتن شیفت های اضافی یا مسافرت به مناطقی که احتیاج به پرسنل بیشتری دارند، با تصمیمات سختی روبرو شدند. ممکن است از شریک زندگی تان برای ایجاد این فاصله ناراحت شده باشید. کاملا قابل درک است که خواستار یک زندگی مشترک به همراه آرامش باشید. با این وجود، مهم است که بدانید چنین تصمیم گیری نیز برای شریک تان که تحت فشار کار زیاد است، بسیار سخت است. ناامیدی خود را با آرامش ابراز کنید، اما به آینده امیدوار باشید و به سمت جلو حرکت کنید. نا امیدی هیچ کمکی در تغییر تصمیم گیری صحیح نمی نماید.

2. به دیگران احترام بگذارید

اگر جدا از شریک زندگی خود و یا با هم اتاقی یا اعضای دیگر خانواده زندگی می کنید، باید امنیت دیگران را در نظر بگیرید. رویکرد های مختلف برای حفط فاصله در قرنطینه وجود دارد و همه افراد در یک خانه باید برای پیروی از یک رویکرد موافقت نمایند. اگر می خواهید وارد خانه ای شوید که افراد دیگری به غیر از شریک زندگی یا دوستان شما در آنجا زندگی می نمایند، یا وقتی آن ها با افراد دیگر در ارتباط هستند، باید برای حفظ سطح راحتی تمامی افراد ساکن در آن خانه صاف و صادق باشید و ببینید آیا آن ها با حضور شما در شرایط کنونی و حفظ فاصله مسئله ای ندارند. اینکه از شریک زندگی تان دور باشید سخت است، اما حفظ ایمنی و رعایت فاصله اجتماعی در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

3. از مزایای تکنولوژی و فناوری بهره ببرید

واقعیت این است که هیچ وقت روش بهتری برای تماس با دوستان خود در طی فاصله گذاری اجتماعی وجود نداشته است. می توانید از تماس تصویری برای داشتن اوقات خوش روزانه لذت ببرید، بعضی از کار های روزمره خود (مانند پخت و پز یا تماشای نمایش و فیلم مورد علاقه) بهره ببرید. توصیه کارشناسان این است به جای تماس تلفنی یا پیغام، از تماس تصویری بهره ببرید، زیرا بر قراری ارتباط چهره به چهره بسیار مفید تر خواهد بود.

4 -در طول زمان با هم در ارتباط باشید

احتمالا قبل از ویروس کرونا، شما و شریک زندگی تان زمان زیادی را در کنار هم گذرانده بودید، اما در این مدت به طور خاص در کنار یکدیگر حضور نداشته اید. شاید احساس کنید که شریک زندگی تان اغلب مواقع گوشی به دستش چسبیده یا از زمان بندی برنامه خود خارج شده است.

ایجاد فاصله اجتماعی فرصتی برای داشتن اهداف بلند مدت در خصوص بازگرداندن کیفیت به زندگی را فراهم می نماید. وقتی در حال گپ ویدیویی با دوست خود هستید، سعی کنید حداقل 15 دقیقه در روز در حد امکان برای این تماس ها اختصاص دهید. هنگام صحبت کردن خود را سرگرم کار دیگری مانند شستشوی ظروف یا اتو کردن لباس ها نکنید. اگر چنین مسئله ای دارید، در این مطلب چند روش برای ادامه دادن تبادل نظر وجو دارد که عبارتند از:

از شریک زندگی یا دوست خود ابراز قدردانی کنید.

از ویژگی های مثبت دوست خود بگویید.

در خصوص خاطرات مورد علاقه ای که با یکدیگر دارید صحبت کنید.

5. خلاق باشید

اوضاع فعلی فرصتی را برای ایجاد راه کار های جدید برای ارتباط با یکدیگر ایجاد نموده است. در خصوص روش های مورد علاقه خود برای گذراندن زمان هنگامی که در کنار فردی هستید، فکر کنید و ببینید که چطور می توانید با تماس تصویری یک سرگرمی جدید ایجاد کنید. اگر بر روی یافتن راه های خلاقانه متمرکز شده اید، وجود فاصله از یکدیگر معنایی نخواهد داشت. در اینجا چند ایده آورده شده است:

یک روال جدید در زندگی خود ایجاد کنید.

به صورت مجازی و آنلاین از یک موزه دیدن کنید.

کتاب بخوانید و با دوست دیگر خود درباره آن کتاب صحبت کنید.

6.برای آینده خود برنامه ریزی کنید

نمی توان منکر شد که فاصله گذاری اجتماعی در حال حاضر سخت است. می توانید با خیالی آسوده برای آینده خود برنامه ریزی کنید. یا تدارک یک تعطیلات رویایی را برای بعد از قرنطینه فراهم آورید، لیستی از رستوران هایی که بازدید خواهید کرد تهیه کنید یا به دنبال مکان های تفریحی جدید بگردید. کمی امید می تواند انگیزه داشتن زندگی هدفمند را زنده نگه دارد.

منبع: nytimes

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1055

به "راهکارهایی برای حفظ روابط در دوران قرنطینه؛ چگونه با فاصله گذاری اجتماعی کنار بیاییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای حفظ روابط در دوران قرنطینه؛ چگونه با فاصله گذاری اجتماعی کنار بیاییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید