روسیه: حق تلافی تحریمهای انگلیس را برای خود محفوظ میدانیم

به گزارش مجله جاودان، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تحریم های جدید ضدروسی انگلیس، گویای تمایل لندن به ادامه رویارویی با مسکو است و روسیه حق اقدام تلافی جویانه در مقابل این تحریم ها را برای خود محفوظ می داند.

روسیه: حق تلافی تحریمهای انگلیس را برای خود محفوظ میدانیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، امروز (شنبه) با تأکید بر اینکه اعمال تحریم های مجدد ضدروسی از سوی انگلیس، تنها گویای عدم تمایل مقامات لندن برای کنار گذاشتن خط مشی رویارویی با مسکو است، اعلام نمود که این کشور حق اقدامات متقابل در برابر این تصمیم انگلیس، بر اساس اصل مقابله به مثل، را برای خود محفوظ می داند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا گفت: با در نظر دریافت اصل تقابل در روابط دیپلماتیک، ما حق انجام اقدامات تلافی جویانه و پاسخ گویی مناسب به تحریم های جدید انگلیس را برای خود حفظ می کنیم .

این دیپلمات اضافه نمود: ما تصمیم بی پایه و اساس اخیر مقامات لندن را به عنوان نمایش واضحی از عدم تمایل دولت انگلیس برای کنار گذاشتن خط مشی رویارویی با روسیه در نظر می گیریم. بدون تردید، این عقاید سیاسی مغرضانه بر روابط بین ایالتی روسیه و انگلیس تأثیر منفی خواهند گذاشت.

اواخر هفته گذشته، بعد از تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا برای گسترش تحریم ها علیه روسیه که در راستای آن، دو شهروند و شش شرکت روسی در فهرست محدودیت های قبلی گنجانده شدند، دولت انگلیس هم سه نفر دیگر از شهروندان روسیه را به فهرست تحریم های خود افزود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1400

به "روسیه: حق تلافی تحریمهای انگلیس را برای خود محفوظ میدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: حق تلافی تحریمهای انگلیس را برای خود محفوظ میدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید