رییس جمهوری که با دخترخوانده اش ازدواج کرد

به گزارش مجله جاودان، یکی از حاشیه های عجیب زندگی کلیولند ماجرای ازدواج او است. فرانسیس فالسوم کلیولند پرستون که همسر او بود لقب جوان ترین بانوی اول کاخ سفید را در اختیار دارد.

رییس جمهوری که با دخترخوانده اش ازدواج کرد

به گزارش خبرنگاران استیون گروور کلیولند بیست و چهارمین رئیس جمهور آمریکا از سال 1885 تا 1889 رییس جمهور آمریکا بود. او از سال 1883 تا 1885 نیز فرماندار نیویورک بود. با این حال نتوانست در دور دوم به پیروزی برسد و از بنیامین

ریسون باخت. اما 4 سال بعد و در سال 1893 دوباره با شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری توانست رییس جمهور آمریکا گردد.

یکی از حاشیه های عجیب زندگی کلیولند ماجرای ازدواج او است. فرانسیس فالسوم کلیولند پرستون که همسر او بود لقب جوان ترین بانوی اول کاخ سفید را در اختیار دارد.

زمانی که او به جهان آمد کلیولند 27 ساله بود و از آنجا که با پدر فرانسیس دوست بود پس از مرگ او سرپرستی فرانسیس را بر عهده گرفت. پیش از این کلیولند نماینده پدر فرانسیس در امور املاکش بود.

اما 21 سال بعد از تولد این دختر، با اظهار علاقه به او و در سال 1886 در کاخ سفید با فرانسیس ازدواج کرد. در واقع او دومین رییس جمهور آمریکا است که در دوران ریاست جمهوری ازدواج کرده و اولین رییس جمهوری است که در کاخ سفید ازدواج کرده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1324

به "رییس جمهوری که با دخترخوانده اش ازدواج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهوری که با دخترخوانده اش ازدواج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید