سگهای ولگرد تهدیدی جدی برای امنیت جانی ورامینی ها

به گزارش مجله جاودان، فرماندار ورامین، وجود سگ های ولگرد را در شهرستان ورامین به عنوان یک تهدید یاد کردو گفت: وجود سگ های ولگرد امروز به معضلی تبدیل شده است که علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت نموده تهدیدجدی در انتقال بیماریهاست و امنیت جانی شهروندان را به مخاطره انداخته است.

سگهای ولگرد تهدیدی جدی برای امنیت جانی ورامینی ها

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، حسین کاغذلو در جلسه کارگروه امنیت غذا و داروی شهرستان ورامین، نبود مکان مناسب برای نگهداری این سگ ها را از دیگر مسائل شهرستان مطرح نمود و به دستگاه های ذیربط در مورد تأمین مکان مناسب دستور داد.

فرماندار شهرستان ورامین گفت: جمع آوری؛ سالم سازی و عقیم سازی سگ ها برای جلوگیری از انتقال بیماری ها و زاد و ولد می تواند به کاهش آسیب های ناشی از وجود سگای ولگرد یاری شایانی نماید.

وی ظرفیت شهرستان ورامین در مورد فراوری و پرورش مرغ و جوجه اردک در کشو را مهم دانست و گفت: شهرستان ورامین از ظرفیت و صندلی بالایی در فراوری جوجه اردک برخوردار است و ما باید تمام توان خود را به کار ببندیم که مبادا با بروز انفلوآنزا این فرصت به تهدید تبدیل گردد. وی تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید با اقدامات مناسب و کارشناسانه در مورد مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وارد عمل شوند.

کاغذلو، سرکشی و نظارت به بوفه های عرضه مواد خوراکی در مدارس و همچنین تأمین آب آشامیدنی سالم برای تمامی روستاها را خواهان شد و اضافه نمود: تا انتها سال 98 هیچ روستایی نباید با مشکل تأمین آب شرب روبرو گردد.

وی، روی آوردن به استفاده از تکنولوژی های نوین در مورد کاهش آلاینده های زیست محیطی را مهم برشمرد و گفت: شهرستان ورامین جلسات متعددی را در این خصوص برگزار نموده و اقدامات مناسبی انجام شده است و امروزه شاهد استفاده از انرژی ها خورشیدی به جای برق هستیم تا علاوه بر حفظ انرژی در صدد کاهش آلایندگی های ناشی از فراوری برق براییم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 160

به "سگهای ولگرد تهدیدی جدی برای امنیت جانی ورامینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگهای ولگرد تهدیدی جدی برای امنیت جانی ورامینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید