شرایط فعلی خراسان جنوبی برای ادغام دانشگاه ها مناسب نیست خبرنگاران

به گزارش مجله جاودان، استاندار خراسان جنوبی گفت: فارغ از مباحث کارشناسی و جدای از اینکه این اقدام می تواند برای استان مفید باشد یا نه، شرایط فعلی را فرصت مناسبی برای ادغام دانشگاه ها نمی دانم.

شرایط فعلی خراسان جنوبی برای ادغام دانشگاه ها مناسب نیست خبرنگاران

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری درمیان از ابلاغ دستور وزارت علوم مبنی بر ادغام دانشگاه های این استان انتقاد کرد و گفت: فارغ از مباحث کارشناسی و جدای از اینکه این اقدام می تواند برای استان مفید باشد یا نه، شرایط فعلی را فرصت مناسبی برای ادغام دانشگاه ها نمی دانم.

ملانوری بیان نمود: ما مخالفت خود با این اقدام را به طور رسمی اعلام می کنیم، دانشگاه و معاونت سیاسی استانداری را هم مکلف نموده ایم که این موضوع را پیگیری نمایند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید دوباره بر مخالفت خود با این تصمیم، اظهار کرد: ما اجازه نمی دهیم، الان، این اقدام صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از جامعه دانشگاهی هم خواسته ایم درباره این مسئله به جمع بندی برسند و بعد، آنچه به نفع توسعه استان است، انجام خواهد شد.

ملانوری از تصمیم وزارت علوم برای ادغام دانشگاه قاین در چند ماه قبل و دانشگاه صنعتی در حال حاضر گفت و متذکر شد: همان چند ماه قبل و با پیش آمدن موضوع اقدام دانشگاه قاین، در جلسه شورای فرهنگ عمومی اعلام کردیم که این کار بدون هماهنگی اجرا شده و به صلاح استان نیست.

وی با اشاره به تکرار این خطا در برنامه ریزی برای ادغام دانشگاه صنعتی، گفت: تأکید ما بر این است که هر تصمیمی که برای خراسان جنوبی اتخاذ می گردد، باید با اطلاع مدیریت استان باشد.

ملانوری با بیان اینکه نظر استان، در اعمال هر گونه تصمیمی، باید لحاظ گردد، گفت: نظر مخالف خود با این اقدامات را به صورت مکتوب به وزارتخانه اعلام نموده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1535

به "شرایط فعلی خراسان جنوبی برای ادغام دانشگاه ها مناسب نیست خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فعلی خراسان جنوبی برای ادغام دانشگاه ها مناسب نیست خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید