عراقی ها هزینه موکب های نیمه شعبان را به نیازمندان اختصاص دادند

به گزارش مجله جاودان، با توجه به ممنوع شدن برپایی موکب در راستا های منتهی به حرم سیدالشهدا (ع) هم زمان با نیمه شعبان به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، هزینه های پذیرایی از زائران به خانواده های نیازمند اختصاص یافت.

عراقی ها هزینه موکب های نیمه شعبان را به نیازمندان اختصاص دادند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، همزمان با نیمه شعبان هرساله در راستا های منتهی به کربلا موکب هایی به منظور پذیرایی از زائران پیاده سیدالشهدا (ع) راه اندازی می شد. اما امسال با اعمال محدودیت ها به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، استاندار کربلا برپایی موکب را ممنوع کرد.

پس از این اقدام، موکب داران عراقی که یک سال برای خدمت رسانی به زائران حسینی در نیمه شعبان برنامه ریزی کرده بودند، هزینه های موکب های حسینی را به تهیه بسته های ارزاق و معیشتی به خانواده های نیازمند و افرادی که با شیوع کرونا دچار مشکل شدند، اختصاص دادند.

بر همین اساس، بیش از 500 موکب حسینی که در کربلا و سایر شهر های اطراف در نیمه شعبان به زائران خدمت می کردند، تا به امروز برای بیش از 8 هزار خانوار بسته های معیشتی تهیه و پیش بینی کردند بیش از 25 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان جمع آوری شود. این بسته ها قرار است طی روز های آینده بین خانواده های نیازمند توزیع شود.

به گزارش فارس، پس از شیوع کرونا در عراق، مسؤولان این کشور اقدام به ممنوعیت تردد بین شهری کردند، به طوری که حتی هیچ زائری امکان تشرف به کربلا و نجف را ندارد و همچنان محدودیت ها اعمال می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 963

به "عراقی ها هزینه موکب های نیمه شعبان را به نیازمندان اختصاص دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقی ها هزینه موکب های نیمه شعبان را به نیازمندان اختصاص دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید