عراق، تاکید بر لزوم مهار نفوذ تروریست ها از سمت عربستان، استقرار گسترده حشد شعبی در دیالی

به گزارش مجله جاودان، همزمان با تاکید سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر افزایش کوشش های اطلاعاتی برای دستگیری طراحان حمله تروریستی میدان الطیران بغداد، یک مسئول حشد شعبی بر ضرورت بسته شدن روزنه های نفوذ تروریستةآ از سمت مرزهای عربستان تاکید نمود.

عراق، تاکید بر لزوم مهار نفوذ تروریست ها از سمت عربستان، استقرار گسترده حشد شعبی در دیالی

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز آدینه گفت نیروهای امنیتی به جنایتکاران دست خواهند یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: الکاظمی به شدت بر حفظ امنیت شهروندان تاکید نموده است. ارتش حامی نیروهای امنیتی در برقراری امنیت خواهد بود و کوشش های اطلاعاتی برای یافتن طراحان حمله تروریستی میدان الطیران بغداد، تشدید خواهد شد.

تغییر طرح های ویژه عملیات وعده صادق

اکرم صدام مدنف فرمانده عملیات بصره گفت: طرحهای مربوط به عملیات وعده صادق با توجه به تغییرات امنیتی به منظور اطمینان شهروندان، تغییر خواهد نمود.

وی اضافه نمود: نیروهای امنیتی همه اقدامات امنیتی را به منظور حفظ مراسم ورزشی که بصره میزبان آن خواهد بود، انجام خواهند داد. پس از حادثه بغداد تدابیر امنیتی احتیاطی به عمل آمده است.

مدنف ضمن تاکید برهمکاری شهروندان با نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت خطاب به مردم بصره گفت: بصره امن است و آنچه بعضی شبکه های اجتماعی منتشر می نمایند با هدف برهم زدن اوضاع امنیتی این شهر است.

استقرار گسترده نیروهای حشد شعبی در 2 ناحیه در استان دیالی

زحام الجبوری فرمانده تیپ نداء دیالی حشد شعبی عراق گفت: نیروهای حشد شعبی در ناحیه العظیم در هفتاد کیلومتری شمال بعقوبه و نیز در جلولاء در هفتاد و پنج کیلومتری بعقوبه در استان دیالی به شکل گسترده مستقر شدند.

وی اضافه نمود: هدف این استقرار و اقدامات امانیتی که اولین بار در سال 2021 است با بستن روزنه نفوذ داعش به جلولاء و العظیم و نیز با هدف اطمینان بخشی به ساکنان است.

الجبوری از نقش مهم حشد شعبی در دفع خطر تروریست ها اشاره نمود و گفت: همکاری مستمری با ساکنان به منظور رصد و انهدام شبکه های خفته تروریستی انجام خواهد شد.

رخنه تروریست ها از مرزهای عربستان باید بسته گردد

علی الحسینی مسئول اطلاع رسانی حشد شعبی در محور شمال عراق امروز آدینه گفت: داعش در پس حملات تروریستی میدان الطیران بغداد در روز گذشته است که بیش از 140 کشته و زخمی برجای گذاشت و بیشتر آنها را کسبه و افراد کم بضاعت تشکیل می دهند. این جنایت تفکر سیاه این گروه تروریستی که همه عراقی ها را هدف قرار می دهد، نشان می دهد.

الحسینی تاکید نمود: بغداد به هماهنگی اطلاعاتی و وحدت کوشش ها احتیاج دارد. باید رصد، ارزیابی و سپس تعقیب و بازداشت با هوشیاری در مرزهای اردن، سوریه و عربستان به منظور بستن رخنه گروه های افراطی انجام گیرد.

کشتار میدان الطیران زنگ خطر را به صدا درآورد

مضر الکروی نماینده مجلس عراق گفت: کشتار میدان الطیران در بغداد و قربانی شدن شمار زیادی از کسبه و افراد کم بضاعت به مثابه رخنه امنیتی آشکار و کشتاری علیه افراد بیگناه است که اگر اقدامی جدی با افراطی هایی که خواستار انتقام از کل عراقیها بدون استثناء هستند، صورت نگیرد، تکرار خواهد شد.

وی گفت: تغییر در سمت های حساس امنیتی باید در همه استان ها انجام گردد. کشتار میدان الطیران بغداد زنگ خطر را به صدا درآورد که باید به آن توجه گردد و با کسانی که به دنبال بی ثباتی و امنیت در کشور هستند، مقابله گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1475

به "عراق، تاکید بر لزوم مهار نفوذ تروریست ها از سمت عربستان، استقرار گسترده حشد شعبی در دیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تاکید بر لزوم مهار نفوذ تروریست ها از سمت عربستان، استقرار گسترده حشد شعبی در دیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید