لاوروف: به مانور نظامی آمریکا در اروپا پاسخ می دهیم، ترکیه به تعهداتش در ادلب عمل نکرد

به گزارش مجله جاودان، وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه به اقدامات نظامی آمریکا در اروپا به گونه ای پاسخ داده می گردد تا تهدیدات مضاعفی در منطقه ایجاد نگردد، از عدم اجرای تعهدات ترکیه در منطقه ادلب و عواقب آن، از جمله حرکت تروریست ها به سمت لیبی انتقاد کرد.

لاوروف: به مانور نظامی آمریکا در اروپا پاسخ می دهیم، ترکیه به تعهداتش در ادلب عمل نکرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا پاییز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه راسیسکایا گازیتا خاطرنشان کرد که این کشور قطعاً به مانورهای نظامی Defender 2020 ایالات متحده و ناتو در خاک اروپا که قرار است در ماه مارس امسال برگزار گردد، عکس العمل مناسب نشان خواهد داد، البته به گونه ای که خطرات غیرضروری در منطقه ایجاد نگردد.

لازم به یادآوری است، مانور نظامی Defender 2020 گسترده ترین مانورهای آمریکا در خاک اروپا طی 25 سال گذشته خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: مطمئناً ما به این اقدام پاسخ خواهیم داد. ما نمی توانیم جریاناتی که بشدت باعث نگرانی ما می گردد را نادیده بگیریم ، البته پاسخ ما به شکلی خواهد بود که خطرات غیرضروری و مضاعفی منطقه را تهدید نکند.

لاوروف اضافه کرد: کسانی که چنین مانورهای کاملاً غیر توجیه شده ای را تحریک می نمایند، به دنبال پاسخ متقابل ما هستند تا تنش در منطقه افزایش یابد. ولی جنبه مهم همه اقدامات ما بر این اساس است که ما به تهدیدات اعضای ناتو برای امنیت خود پاسخ داده و این کار را صرفاً در قلمرو خاک خود انجام می دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه منظور از محافظ دفاع از کیست؟ آنها می گویند منظور روسیه نیست، بلکه منظور دشمن قابل مقایسه از لحاظ توان بالقوه نظامی ناتو است، اضافه کرد: از نظر هزینه های نظامی ، تجهیزات نظامی و انواع سلاح ها ، فقط کشورهای اروپایی عضو ناتو به استثنای آمریکایی ها، تقریباً دو برابر نیروهای مسلح روسیه هستند. بنابراین من نمی دانم آنها کجا می توانند یک رقیب قابل مقایسه پیدا کردند.

وزیر خارجه روسیه در همین رابطه ، تأکید کرد که آن طرفی که توان نظامی خود در قاره اروپا را به رخ می کشد، روسیه نیست بلکه ناتو است.

هشدار درباره تهدید جدی عزیمت تروریست ها از منطقه ادلب به سمت لیبی

لاوروف در پاسخ به سئوال دیگری درباره وخامت اوضاع کنونی در منطقه ادلب سوریه گفت: متأسفانه ، در این مرحله ، طرف ترکیه ای نتوانسته است دو تعهد مهم که برای حل و فصل اساسی مشکل ادلب طراحی شده اند را تحقق بخشد. نخستین تعهد- تفکیک آن مخالفان مسلحی که با ترک ها همکاری می نماید و در چارچوب فرایند حل و فصل سیاسی اوضاع، برای گفت وگو با دولت سوریه آمادگی دارند، از تروریست های جبهه النصره یا همان هیئت التحریرالشام است.

وی اضافه کرد: تعهد دوم مربوط به خطرات و تهدیدات ناشی از منطقه کاهش تنش ادلب و حرکت صدها شبه نظامی از جمله تروریست های النصره و هیئت التحریرالشام به لیبی است تا در درگیری های کنونی در این کشور شرکت نمایند. من یک بار دیگر تأکید می کنم، با در نظر دریافت تمام عواملی که ذکر کردم، روسیه نمی تواند به تنهایی این مشکل را حل نماید، ولی می تواند به طور کامل و بدون هیچ شرطی و بر اساس وجدان خود توافقات اجرا شده درباره ادلب را اجرا کند و ما در باره این مسائل با شرکای ترکیه ای خود صحبت می کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید نمود، تروریست ها در ادلب اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف نمی نمایند. درست روز گذشته کوشش دیگری برای حمله به پایگاه هوایی حمیمیم از طریق پهپاد صورت گرفت. البته این حمله توسط سیستم های پدافند هوایی موجود در این پایگاه سرکوب شد.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل این شرایط آن است که در داخل منطقه ادلب یک منطقه حائل ایجاد نشده است. ما این موضوع را نیز به شرکای ترک خود یادآور شده ایم. ما همچنان به دنبال تحقق تمامی تصمیماتی خواهیم بود که روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره آن به توافق رسیده اند.

سرگئی لاوروف گفت: اطلاعاتی درباره استقرار سربازان ترکیه در منطقه ادلب و درباره شروع درگیری بین آنها و واحدهای ارتش سوریه وجود دارد. نظامی روسی این شرایط را با دقت تحت نظر دارند. براساس اطلاعات ما، که قبلاً توسط ستاد کل نیروهای مسلح گزارش شده، ارتش ترکیه بدون هشدار در باره تحرکات خویش، به بعضی از نقاط داخلی منطقه کاهش تنش ادلب پیشروی نموده است، به همین خاطر ما نتوانستیم ارتش سوریه را درباره آن مطلع کنیم. حملات اجرا شده و طرف ترکیه ای هم دست به اقدامات تلافی جویانه زده است. این مسئله بسیار ناراحت نماینده است است. ما خواهان رعایت دقیق توافقات بدست آمده درسوچی در سال 2018 و 2019 درباره ادلب هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 684

به "لاوروف: به مانور نظامی آمریکا در اروپا پاسخ می دهیم، ترکیه به تعهداتش در ادلب عمل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: به مانور نظامی آمریکا در اروپا پاسخ می دهیم، ترکیه به تعهداتش در ادلب عمل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید