مخالفت چین با طرح آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه تاکید نمود که پکن با طرح های آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین، مخالف است.

مخالفت چین با طرح آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، هوا چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، در مورد برنامه های آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین، توضیح داد: چین خواهان حل و فصل سیاسی بحران اوکراین است چرا که این مساله به نفع همه طرف ها خواهد بود.

وی در ادامه گفت: مردم شرق اوکراین اکنون بیشتر به صلح احتیاج دارند تا به سلاح. پکن از کوشش های فعال برای میانجیگری حمایت و استقبال می نماید، کوشش هایی که اخیرا از سوی طرف های مختلف برای کاهش تنش ها در شرق اوکراین و حل و فصل بحران به وسیله ابزارهای سیاسی اجرا شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین، اضافه کرد: چین از همه طرف ها می خواهد تا از هر گونه اقدامی که منجر به افزایش تقابل شده یا بر روند مذاکرات تاثیر منفی می گذارد، خودداری نمایند. چین به نقش سازنده خود در حل و فصل سیاسی بحران اوکراین، ادامه خواهد داد.

هفته گذشته، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام های رسمی آمریکا نوشته بود که ایالات متحده، ارسال سلاح برای نیروهای اوکراینی را مد نظر قرار می دهد. آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز نسبت به این مساله به شدت ابراز نگرانی نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 562

به "مخالفت چین با طرح آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت چین با طرح آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید