معیارهای دانش بنیان شدن محصولات حوزه ماشین آلات معین شد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، محصولات و تجهیزات گوناگونی در رشته های مختلف برای دانش بنیان شدن، به کارگزاران و مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عرضه می گردد. اما پرسش این است که این محصولات باید با چه معیارها و شاخصه هایی سنجیده شوند تا به عنوان یک محصول دانش بنیان شناخته شوند.

معیارهای دانش بنیان شدن محصولات حوزه ماشین آلات معین شد

برای تحقق این هدف کارگروه هایی راه اندازی شده اند و برای صنایع و رشته های مختلف معیارهایی را مشخص نموده اند. در این راستا معیارهای حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین آلات ساخت و فراوری، نیز در بخش های مختلف مشخص شده است. یک محصول برای دانش بنیان شدن باید از سه شرط سطح فناوری، برخوردار باشد. علاوه بر این باید از پیش شرط ها و ویژگی های دیگری نیز مانند شرط طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه برخوردار باشد.

یکی از خصوصیات مهم مورد آنالیز در ارزیابی این گونه محصولات بازه و دقت پارامترهای عملکردی یا قابل اندازه گیری یا پارامترهای فرایند فراوری است. شاخصه های مورد آنالیز در فرایند فراوری تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین آلات ساخت و فراوری، 19 مورد مختلف را در بر می گیرد.

دما، فشار، رطوبت، دور، گشتاور، بازده، ابعاد، میزان آلایندگی، زمان پاسخ، دقت و حساسیت، قابلیت اطمینان، قابلیت کنترل، توان، درجه آزادی، کورس عملکرد، انعطاف و تطبیق پذیری، بالانس و توازن، عمر و مداومت کارکرد، وزن، حجم، چگالی، سختی و زبری و تردی و چقرمگی، همه از مواردی هستند که در آنالیز یک دستگاه مورد آنالیز قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1364

به "معیارهای دانش بنیان شدن محصولات حوزه ماشین آلات معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معیارهای دانش بنیان شدن محصولات حوزه ماشین آلات معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید