نامجومطلق: تعجب می کنم چرا استراماچونی حاضر به استفاده از دستیار ایرانی نیست، کاش دربی چند هفته دیرتر برگزار می شد

به گزارش مجله جاودان، مجید نامجومطلق، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت که چند بازیکن تیم فوتبال این باشگاه، دربی را برای اولین بار تجربه می نمایند و برگزاری دربی پایتخت در هفته های بعدی برای آبی پوشان بهتر بود.

نامجومطلق: تعجب می کنم چرا استراماچونی حاضر به استفاده از دستیار ایرانی نیست، کاش دربی چند هفته دیرتر برگزار می شد

مجید نامجومطلق در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره آغاز بد تیم فوتبال استقلال در فصل جدید لیگ برتر و کسب دو امتیاز از سه دیدار گذشته گفت: در اینکه طرفداران استقلال از نحوه امتیازگیری و بازی های این تیم ناراضی هستند، شکی وجود ندارد و حالا آنها در آستانه دربی نگران هستند. با این حال معتقدم که مسائل استقلال باید به صورت ریشه ای حل گردد و یکی از مسائل مهم، انجام تغییرات زیاد در این تیم بوده است.

وی با بیان اینکه تغییرات زیاد بازیکنان و مربیان استقلال می تواند در نتیجه گیری تیم تأثیرگذار باشد، توضیح داد: در نتایج ابتدای فصل که نتایج اهمیت زیادی دارند، این موضوع بیشتر به چشم می خورد. اینکه چرا استقلال هر سال تعداد زیادی از بازیکنان تأثیرگذارش را از دست می دهد، پرسشی است که باید مسئولان باشگاه به آن پاسخ بدهند. معمولاً تیمی که کمترین تغییرات را داشته باشد، می تواند به موفقیت برسد، اما در استقلال شاهد چنین چیزی نبودیم و این عیبی بزرگ است.

پیشکسوت باشگاه استقلال در واکنش به نقدها مطرح شده از استراماچونی اظهار داشت: ما یک مربی را از کشوری صاحب فوتبال به فوتبال ایران آورده ایم که هیچ شناختی از فوتبال ما نداشته است. یکی از دلایل موفقیت برانکو در پرسپولیس این بود که از فوتبال ایران شناخت داشت و البته پرسپولیس با کمترین تغییرات روبرو شد. وقتی استراماچونی را با این شرایط به ایران می آوریم، باید به این مربی زمان بدهیم. طرفداران استقلال شکیبا نیستند، اما باید بدانند تیمی با این همه تغییر و جذب یک مربی که شناحتی از فوتبال ایران ندارد، احتیاج به زمان دارد.

وقتی مربی کنار خط آرامش نداشته باشد در تصمیم گیری هم دچار مشکل می گردد.، نامجومطلق ضمن بیان این جمله به خبرنگاران گفت: چیزی که در بازی های گذشته دیدیم، عصبانیت استراماچونی در کنار خط است. شاید این موضوع به خاطر بعضی مسائل کوچک در استقلال است که می تواند باعث ایجاد مسائل بزرگ و تأثیرگذار باشد. حتی در هفته های گذشته هم خبرهایی درباره احتمال استعفای این مربی مطرح شد.

نامجومطلق در ادامه اضافه نمود: اگر یک مربی از کشوری صاحب سبک آورده ایم، باید بستر موفقیت را برای او فراهم کنیم و این خیلی مهم است که استراماچونی در آرامش کارش را انجام دهد. تعجب می کنم که استراماچونی همچنان حاضر به استفاده از دستیار ایرانی در کادر فنی خود نیست. بحث من در خصوص مسائل فنی نیست. استراماچونی شناخت زیادی از فوتبال ایران ندارد و حداقل یک مربی ایرانی می تواند به سرمربی استقلال در خصوص شناخت از فوتبال ایران یاری کند. جالب اینجاست که باشگاه هم خیلی راحت از کنار این موضوع می گذرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال می تواند با این شرایط در دربی نتیجه بگیرد یا خیر، اعلام کرد: استقلال پیش از دربی بازی های سختی نداشت و کسب دو امتیاز از سه بازی، در شأن این تیم نیست. تعدادی از بازیکنان استقلال برای اولین بار این بازی را تجربه خواهند کرد که این موضوع نگران کننده است و کاش دربی چند هفته دیرتر برگزار می شد. با این حال امیدوارم دربی یک پله جهش برای استقلال باشد.

نامجومطلق با بیان اینکه نباید با سه بازی درخصوص کادر فنی استقلال قضاوت کرد، گفت: استراماچونی احتیاج به زمان دارد تا تفکراتش را در تیم جا بیندازد. البته اجرای خواسته های سرمربی توسط بازیکنان هم مسئله بسیار مهمی است. ما باید به این بازیکنان امیدوار باشیم تا شاید در آینده تبدیل به ستاره های استقلال شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 379

به "نامجومطلق: تعجب می کنم چرا استراماچونی حاضر به استفاده از دستیار ایرانی نیست، کاش دربی چند هفته دیرتر برگزار می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامجومطلق: تعجب می کنم چرا استراماچونی حاضر به استفاده از دستیار ایرانی نیست، کاش دربی چند هفته دیرتر برگزار می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید