نامزد ریاست جمهوری افغانستان: آمریکا با دستاویز صلح روند انتخابات را تخریب کرد

به گزارش مجله جاودان، رئیس حزب کنگره ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به خبرنگاران گفت که آمریکا حضور صادقانه در این کشور نداشته است بلکه با دستاوزیر قراردادن صلح روند انتخابات را نیز تخریب کرد.

نامزد ریاست جمهوری افغانستان: آمریکا با دستاویز صلح روند انتخابات را تخریب کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبداللطیف پدرام رئیس حزب کنگره ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت که آمریکایی ها در افغانستان صادقانه عمل نمی نمایند بنابراین نباید به آنها اعتماد کرد.

وی اضافه نمود: واشنگتن با دستاویز قراردادن صلح روند انتخابات افغانستان را تخریب نموده است.

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان با اشاره به حضور کمرنگ مردم در انتخابات نیز گفت: یکی از دلایل حضور کمرنگ مردم در انتخابات نبود امنیت و تهدیدات امنیتی بود که طالبان چند روز قبل اعلامیه ای نیز در این مورد صادر نموده بود.

پدرام اضافه نمود: ترامپ در جریان یک سال گذشته کوشش کرد نگاه ها را به یک برنامه صلح جعلی و نمایشی معطوف کند تا مردم نسبت به انتخابات اغفال شوند و از این طریق مهره خود را در انتخابات روی کار آورد.

به گزارش آوا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان معتقد است که آمریکا 9 دور گفت وگوهای مستقیم با طالبان را به پیش برد و انتها در آستانه امضای یک توافقنامه، تمام این گفت وگوها را لغو کرد.

وی همچنین در رابطه با حضور خلیلزاد به عنوان سفیر و معتمد آمریکا نیز گفت که خلیلزاد یکی از آدم هایی است که در تخریب انتخابات نقش مهمی بازی کرد و به دنبال منافع خود بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 443

به "نامزد ریاست جمهوری افغانستان: آمریکا با دستاویز صلح روند انتخابات را تخریب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد ریاست جمهوری افغانستان: آمریکا با دستاویز صلح روند انتخابات را تخریب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید