نخست وزیر لبنان: کودتا علیه مقابله با فساد ساقط شده است

به گزارش مجله جاودان، نخست وزیر لبنان ضمن تأکید بر اینکه دولتش دستاوردهای خوبی طی چند ماه اخیر داشته، به مفسدان اقتصادی هشدار داد که شالوده فسادی که ایجاد کرده اند، بر سرشان خواهد ریخت.

نخست وزیر لبنان: کودتا علیه مقابله با فساد ساقط شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسّان دیّاب، نخست وزیر لبنان گفت که موفقیت ها و اعتماد مردم این کشور به دولت متبوعش علت تحولات و حوادث اخیر در لبنان است.

نخست وزیر لبنان که کشورش چند روزی است به دلیل نوسانات ارزی و کاهش شدید ارزش لیر در برابر دلار، شاهد اعتراضات است، امروز شنبه طی نشست خبری گفت که دولت هم اکنون میزان بسیار بالایی از اعتماد شهروندان را به خود جلب کرده و همین مسئله کسانی را که به فروپاشی و شکست دولت چشم دوخته بودند، ناراحت کرده است.

او با بیان اینکه کابینه دولت دستاوردهای زیادی داشته، گفت که برخی از گروه های معلوم الحال برای سرپوش گذاشتن بر این دستاوردها، حملاتی علیه دولت انجام می دهند.

نخست وزیر لبنان هشدار داد که در برابر اقدامات برخی که به دنبال تحمیل سیاست های دولت های سابق بر دولت جدید هستند، سکوت نخواهد کرد. او گفت که این سیاست ها منجر به ایجاد شرایط اخیر شده و فروپاشی اقتصادی لبنان را در پی داشته است.

حسان دیاب در ادامه بدون اشاره به نام کسی یا گروهی گفت بنیان فساد در لبنان به زودی بر سر کسانی فرو خواهد ریخت که در لابه لای آن خود را مخفی کرده اند او گفت که دولت لبنان این توانایی را دارد که با اسناد و مستندات بسیاری از این مفسدان را شناسایی و معرفی کند.

نخست وزیر لبنان به لبنانی ها اطمینان داد که اموال و دارایی های آن ها در بانک ها و بانک مرکزی لبنان محفوظ است، طی یک ماه اخیر با کاهش ارزش لیره در برابر دلار، صف های طولانی در برابر بانک ها به منظور خروج خارج کردن پول کشیده شد.

حسان دیاب به لبنانی ها اطمینان داد که تغییرات مثبت بدون سنگ اندازی در برابر آن، خواهد آمد و آنچه بر آن ها لازم است انجام دهند صبر و تحمل است؛ چرا که نبرد با فساد به تعبیر وی خیلی شدید است.

او گفت که از ابتدای ماه آینده (ژوئیه) فرودگاه بیروت بازگشایی خواهد شد و دولت برای این اقدام خود را آماده کرده است؛ چرا که این مسئله باعث ایجاد درآمد برای دولت می شود.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1082

به "نخست وزیر لبنان: کودتا علیه مقابله با فساد ساقط شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر لبنان: کودتا علیه مقابله با فساد ساقط شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید