نگرانی روسیه از ادامه حملات ترویست ها به پایگاه حمیمیم در سوریه

به گزارش مجله جاودان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به نگرانی ها از ادامه کوشش تروریست ها برای هدف قرار دادن پایگاه حمیمیم، اقدام آمریکا در غارت نفت سوریه و تقویت حضور نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه را نیز محکوم کرد.

نگرانی روسیه از ادامه حملات ترویست ها به پایگاه حمیمیم در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که مقامات مسکو بشدت نگران کوشش مداوم گروه های تروریستی در سوریه برای حمله به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هستند.

زاخارووا در این باره گفت: تروریست ها در سوریه تعداد حملات خود به مواضع نیروهای دولتی و مناطق مسکونی همجوار آن را افزایش داده اند و تحریکات خود در کریدور امنیتی در امتداد بزرگراه ام-4 را متوقف نمی نمایند. در همین رابطه، گشت زنی های مشترک روسیه-ترکیه در این بزرگراه به طور موقت متوقف شده است. علاوه بر این، کوشش های مداوم برای حمله به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه نگرانی های زیادی را ایجاد نموده است. طبق اطلاعات دریافتی، در تاریخ 10 آگوست (20 مرداد) حمله دیگری به این پایگاه با استفاده از سه ففرایند هواپیمای بدون سرنشین دفع شد. بدیهی است که دستیابی به ثبات پایدار در منطقه کاهش تنش ادلب، تنها در صورت خنثی کردن کانون های تروریستی در آنجا امکان پذیر خواهد بود.

غارت نفت سوریه، باعث خشم مردم محلی مناطق شرق رود فرات شده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد ، شرایط سختی نیز در مناطق شمال شرقی سوریه مشاهده می گردد ، که با اعتراضات مردم عرب منطقه علیه اقدامات مقامات کرد و حضور غیرقانونی ایالات متحده بیشتر از قبل پیچیده شده و به ویژه، استخراج غیرقانونی و قاچاق نفت سوریه با حمایت ایالات متحده باعث نارضایتی مردم محلی شرق رود فرات شده است.

وی گفت: صحبت نه تنها بر سر غارت هدفمند منابع طبیعی و ملی متعلق به مردم سوریه است، بلکه این مسئله به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور لطمه زده و همچنین ایجاد تهدید برای کل امنیت منطقه بشمار می رود . نکته قابل توجه این است که واشنگتن به دلیل تجارت نفت در شرق رود فرات، این منطقه را از تحریم های ضدسوری خود مستثنی نموده است. در حالی که این تحریم ها هرگونه عملیات دررابطه با منابع نفتی سوریه را منع می نماید. در اینجا برخورد دوگانه آمریکایی ها با مسائل مربوط به سوریه، کاملاً آشکار است .

استقرار نظامیان آمریکایی در رومانی، امنیت مرزهای روسیه را تهدید می نماید

ماریا زاخارووا همچنین تأکید کرد که برنامه های آمریکا برای انتقال واحدهای نظامی خود از آلمان به خاک رومانی با هدف ایجاد کمان تنش در امتداد مرزهای غربی روسیه است. وی گفت: همه اینها نشان دهنده اهداف ایالات متحده و متحدین آن در ناتو برای ادامه تبعیت از فرایند تشکیل نوعی کمان تنش در طول تماس با روسیه است که تنها امنیت اروپا را در معرض خطر قرار می دهد. واضح است که چنین تمایلات تحریک آمیزی بدون پاسخ مناسب روسیه باقی نخواهد ماند و این واقعیتی است که باید در پایتخت های آن دسته از کشورهای اروپای شرقی که شبانه روز در فکر افزایش اقدامات روس هراسانه هستند و از نظامیان آریکایی برای استقرار در خاک کشورهایشان دعوت می نمایند، به خوبی در نظر گرفته گردد.

این دیپلمات تأکید کرد: ما به آنها توصیه می کنیم که دقیقاً همه خطرات احتمالی چنین تصمیم گیری هایی را با دقت بسنجند و در خصوص پیامدهای آن به طور جدی فکر نمایند.

این دیپلمات همچنین در پاسخ به سئوالی یادآور شد که روسیه امیدوار است که کره شمالی و جمهوری کره راه خود را برای پیشرفت و شکوفایی مشترک ادامه دهند.

زاخارووا با اشاره به سالگرد آزادسازی شبه جزیره کره از حاکمیت استعماری ژاپن، گفت: در آستانه این تاریخ به یاد ماندنی که برای روسیه نیز قابل احترام است، ما امیدوار هستیم که کره جنوبی و کره شمالی که زمانی مشترکاً بر سلطه بیگانه غلبه پیدا کردند، راستا خود برای شکوفایی و رفاه مشترک را ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1190

به "نگرانی روسیه از ادامه حملات ترویست ها به پایگاه حمیمیم در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی روسیه از ادامه حملات ترویست ها به پایگاه حمیمیم در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید