واکنش نخست وزیر انگلیس به اعتراضات لندن

به گزارش مجله جاودان، نخست وزیر انگلیس نسبت به سرکوب شدید اعتراضات اخیر در شهر لندن توسط ماموران پلیس واکنش نشان داده است.

واکنش نخست وزیر انگلیس به اعتراضات لندن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در واکنش به سرکوب اعتراضات لندنی ها توسط پلیس، گفت: از دیدن تصاویر مربوط به سرکوب اعتراضات مردم لندن علیه قتل یک زن توسط پلیس، عمیقا نگران شدم.

وی اضافه نمود: مانند هر کس دیگری که این تصاویر را دیده است، عمیقا از اتفاقات شنبه شب نگران شدم.

اداره پلیس لندن از بازداشت حداقل 4 نفر در تجمعات اخیر منجر به درگیری با ماموران پلیس خبر داده است.

جانسون از مقام های ارشد پلیس لندن خواسته است تا اقدامات ماموران پلیس در جریان اعتراضات اخیر را مورد آنالیز قرار دهند.

معترضان لندنی که از خشونت مردان علیه زنان پس از قتل سارا اورارد زن جوان به دست یک مامور پلیس به شدت خشمگین بودند، روز دوشنبه نیز در مقابل ساختمان های اداره پلیس، مجلس و نخست وزیری انگلیس تجمع و تظاهرات کردند.

تجمع معترضان در برابر ساختمان مجلس انگلیس در حالی برگزار گردید که نمایندگان بحث و مذاکره درباره طرحی را شروع نموده اند که به گفته مخالفان به پلیس قدرت و اختیارات بیشتری برای محدودکردن اعتراضات مسالمت آمیز خواهد داد.

سارا اورارد زن 33 ساله بریتانیایی است که 3 مارس ناپدید شد و بعدا بقایای جسد وی پیدا شد. پس از آنکه معین شد یک مامور پلیس لندن متهم اصلی قتل این زن جوان است، اعتراضات سراسری در پایتخت انگلیس شنبه شب به اوج خود رسید.

صدها نفر از معترضان شنبه شب نیز با تجمع در یک پارک در جنوب لندن قصد داشتند مراسم یادبودی را برای این زن برگزار نمایند که با برخورد شدید نیروهای پلیس روبرو شدند.

تظاهرات نمایندگان معترض علیه ماموران پلیس شعار سر می دادند: ننگ بر شما.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داده است که وین کوزنس مامور پلیس لندن اصلی ترین مظنون به ربایش و قتل این زن جوان شناخته شده است.

پلیس و معترضان به شدت با یکدیگر درگیر شده و نیروهای پلیس سعی کردند تا معترضان را متفرق نمایند. پلیس مدعی شده است که این تجمع ناامن بوده و به خاطر شیوع ویروس کرونا، پروتکل های بهداشتی رعایت نشده است.

پلیس لندن برای متفرق کردن معترضان به شدت متوسل به زور شده و چندین نفر را بازداشت نموده است.

معترضان در این تظاهرات از عملکرد پلیس و سایر نهادهای اجتماعی در ناتوانی در تامین امنیت زنان به شدت انتقاد نموده اند.

وین کوزنس در سال 2018 میلادی به نیروی پلیس بریتانیا پیوسته و اخیرا در یگان حفاظت از ساختمان های مجلسی و سفارتخانه های خارجی مشغول به خدمت شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1554

به "واکنش نخست وزیر انگلیس به اعتراضات لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نخست وزیر انگلیس به اعتراضات لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید