وزیر آموزش و پرورش: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح مدرسه عملیاتی شود
به گزارش مجله جاودان، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به معنای واقعی اجرایی شود، گفت: این سند باید در سطح مدرسه عملیاتی شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حاجی میرزایی بعدازظهر پنج شنبه در نشست شورای معاونان استان و رؤسای شهرستان ها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اولین راه حل مشکل، تعریف دقیق مساله است، اظهار کرد: باید توانایی ها را بسنجیم، معلومات را مرتب و ابهامات را روشن کنیم تا به راه حل مساله برسیم.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مسئولیت مدیران آموزش و پرورش تصمیم گیری و تدبیر است، اضافه کرد: سازمان در چنین فضایی بالغ تر می شود و رشد می کند.
وی بابیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که سازمان خلاق و پویاتر شود و برای مسائل راه حل اجرایی و واقعی داشته باشیم بر اصل گفتگو و هم اندیشی تاکید کرد و گفت: در چنین فضایی مسائل را بهتر می توان نقد و بررسی کرد و مدیران آموزش و پرورش نقش مهمی در شکل گیری این فضا دارند.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدیران باید با ایجاد شوق و انگیزه در همکاران، ظرفیت گفتگو را بالا ببرند و از ظرفیت ها به درستی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که کار را خوب پیش ببریم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنای واقعی اجرایی شود، شرح داد: این سند باید در سطح مدرسه عملیاتی شود.
وارد یک زیست بوم جدید شده ایم
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به آموزش های مجازی و راه اندازی شبکه شاد در شرایط کرونایی، گفت: وارد یک زیست بوم جدید شده ایم که مناسبات آن با شرایط جاری ما متفاوت است.
حاجی میرزایی اظهار کرد: برای بهبود کیفیت آموزش ظرفیت خوبی در اختیارمان قرار گرفته و فرصت خلاقیت ایجاد شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه نگاه راهبردی، عمیق و ارتباطات سازنده درون و برون سازمانی در آموزش و پرورش ایجاد شده و سرمایه اجتماعی نهاد تعلیم و تربیت روز به روز در راستا صعودی است، بیان کرد: نگاه به مقوله تحول در بخش های مختلف و نگاه به مدرسه به عنوان تقویت کننده مهارت های شنیدن، دیدن و اندیشیدن و نیز توانایی انگیزه دادن فرصت های مهمی است که نباید نادیده گرفت.
پورداوود با اشاره به تهیه 25 بسته تحولی برای شتاب بخشی به سند تحول بنیادین، گفت: در ایام کرونا شبکه شاد به عرصه آموزش وارد شد و همدان اولین استانی بود که تا قبل از شاد از طریق برنامه های تلویزیونی و رادیویی آموزش را شروع کرد.
پورداوود اضافه کرد: علاوه بر آن، درس نامه هایی برای دوره ابتدایی تدارک دیده شد و برای دانش آموزان با نیاز های ویژه برنامه های تلویزیون پیش بینی شد.
مجاهدت معلمان کمتر از کار مدافعان سلامت نبود و جلوه هایی از ایثار و فداکاری را در جهادگران آموزشی دیدیم
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: مجاهدت معلمان کمتر از کار مدافعان سلامت نبود و جلوه هایی از ایثار و فداکاری را در جهادگران آموزشی دیدیم.
وی با اشاره به تعریف سناریو های مختلف برای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: به همین دلیل انعقاد قرارداد نیروی انسانی با همه رؤسای مناطق در فروردین ماه امسال انجام شد.
وی اضافه کرد: تغییر دوره، رسته و رشته شغلی کارکنان در همین هفته ابلاغ شده و نقل و انتقال در حال انجام است.
پورداوود گفت: پروژه مهر از فروردین ماه کلید خورد و خوشبختانه اخیراً کارگروه سلامت هم اضافه شده و این آمادگی وجود دارد تا هر سناریوی ممکنی را برای سال تحصیلی آینده اجرا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از هیچ معلم یا رسانه ای شکایت نشده است، از کسب رتبه برتر در پوشش شبکه شاد و آموزش های رادیویی و تلویزیونی خبر داد.
منبع: خبرگزاری دانشجو