وزیر تعاون: حقوق یک میلیون و 500 بازنشسته همسان سازی شد

به گزارش مجله جاودان، وزیر تعاون گفت: به طور متوسط 77 درصد افزایش حقوق، در سال 99 نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان سازی رخ داد

وزیر تعاون: حقوق یک میلیون و 500 بازنشسته همسان سازی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران از وزارت تعاون، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: خشنودم که در روز های اول ماه ربیع الاول، مسئله همسان سازی حقوق یک میلیون و 500 هزار نفر از بازنشستگان کشوری را که یکی از مطالبات مهم آنان بود به میزان سقف 90 درصد از دریافتی شاغلان مشابه اعمال کردیم.

محمد شریعتمداری توضیح داد: این اقدام، بر اساس آئین نامه ای که به تصویب سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی رسید و به صندوق بازنشستگی کشوری ابلاغ شد و دریافت 16 هزار میلیارد تومان از سهام موجود دولت با اتخاذ سازوکار مناسب برای تبدیل این ارزش سهام به منابع ریالی قابل پرداخت در طول سال صورت گرفت.

وی اضافه نمود: بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری به طور متوسط 77 درصد افزایش حقوق در سال 99 نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان سازی رخ داد که بر این مبنا بعضی از افرادی که حقوق پایین تری دریافت می کردند در جریان همسان سازی از افزایش حقوق بیشتری برخوردار شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: مشابه این اقدام نیز در مردادماه سال جاری برای 3 میلیون و 500 هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی رخ داد و بعد از 14 سال با طراحی که با رؤسای کانون های بازنشستگی به عمل آوردیم رشد قابل ملاحظه ای در حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی صورت گرفت. بدین ترتیب 5 میلیون خانوار بازنشسته از این امکان بهره مند شدند.

شریعتمداری اضافه نمود: همچنین امروز در حاشیه جلسه هیأت وزیران نشست هیأت امنای صندوق های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزرای ذی ربط برگزار گردید که این جلسه دو مصوبه برای اعمال همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد و بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشت که جمعاً 200 هزار خانوار را شامل می گردد.

وی اضافه نمود: با اجرای این دو مصوبه پرونده متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1290

به "وزیر تعاون: حقوق یک میلیون و 500 بازنشسته همسان سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر تعاون: حقوق یک میلیون و 500 بازنشسته همسان سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید